Ramona J. [KF]

Lovely Rivals (movie, 2004)

Written by Ramona J. [KF]. Posted in Film, Recenzii / cronici, Recenzii Koreafilm

1

Published on august 11, 2011 with 9 comentarii

“Duşmance încântătoare”(Lovely Rivals) un film care o are în centrul acţiunii pe Yoe Mi-ok, interpretată de Yeom Jeong-ha(Worst Guy Ever), o tânără care lucrează ca profesoară la o şcoală elementară dintr-un orăşel de pe malul mării. Visul ei este să plece din provincie în Seul, unde este mai bine plătită. Este o persoană foarte versatilă încât nici măcar directorul şcolii nu o poate stăpâni. În spatele aspectului ei de făptură elegantă se ascunde o personalitate vulcanică şi imatură. Ea niciodată nu va ierta greşelile elevilor săi, însă greşelile pe care le face ea nici măcar nu le observă sau crede că nu sunt abateri.

Yoe Mi-ok are o viaţă foarte liniştită asta până când apare un tânăr profesor de arte plastice, Kwon Sang-choon, interpretat de Lee Ji-hoon şi totul este dat peste cap. Oare de ce inima începe să-i bată cu putere, deşi este prima dată când îl vede? Iar o voce lăuntrică o avertizează că s-ar putea îndrăgosti de acel bărbat atragător cu ochii luminoşi şi cu voce blândă, însă una dintre elevele ei,Ko Mi-nam în vârstă de 12 ani, interpretată de Lee Se-young (Dae Jang Geum), care este mai matură în gândire decât colegii ei, face o pasiune pentru tânărul profesor de arte şi îşi doreşte să obţină atenţia profesorului, (însă pe parcursul filmului veţi descoperi de fapt atenţia cărui profesor va dori să o câştige) astfel devenind un obstacol în calea ei mai ales în încercarea de a-l cuceri pe Kwon Sang-choon.

Lucrurile se înrăutăţesc treptat între cele două rivale îşi vor pune piedici una alteia folosind tot felul de subterfugii pentru a câştiga bătălia. În cadrul unei inspecţii şcolare Lee Se-young încearcă să-şi discrediteze profesoara prin intermediul unui poem: Titlu: “ Fata Bătrână”: „Inima ta este ca prognoza meteo pe timpul verii / Nimeni nu ştie când va fi soare sau va ploua./ enervezi pe toată lumea din jurul tău, da, tu Fată Bătrână, eşti ca un fir de praf solitar în cer./ Ţi-e frică să-ţi petreci noaptea singură. /Da, Fată Bătrână. Fată Bătrână! În viaţa viitoare să te naşti în trup de muscă pentru că vei trăi doar o zi ./ Căci cu cât îmbătrâneşti cu atât mai greu te căsătoreşti. Da, este vorba despre tine profesoara noastră.” Din această cauză imaginea ei de profesor şi de om este terfelită în mod josnic.

Înfuriindu-se peste măsură, îşi pedepseşte întreaga clasă pentru nerozia lui Ko Mi-nam care continuă să-şi atace verbal profesoara, care o va plesni, însă această ceartă şi implicit palma primită de către Mi-nam, va fi filmată de către o altă elevă şi postată pe internet. De aici încep adevăratele probleme ale lui Yoe Mi-ok, care încet-încet se vede nevoită să renunţe şi să-şi dea demisia pentru a nu discredita imaginea şcolii, cu toate că ceilalţi elevi nu o condamnă pentru ieşirea violentă, cunoscând conjunctura acestei întâmplări.

Oare a pierdut lupta Yoe Mi-Ok? Chiar a fost învinsă de o fetiţă de 12 ani? Yoe Mi-Ok va redescoperi ce înseamnă să fii cu adevărat un profesor? Vă las pe voi să aflaţi răspunsul. Lovely Rivals este un film presărat cu multe momente comice.

Surse: HanCinema, MyAsianCinema

Despre Ramona J. [KF]

Ramona J. [KF]

Ramona J., s-a născut în liniştitul oraş de la poalele Tâmpei, Braşov. Prima întâlnire cu valul coreean s-a intamplat odata cu difuzarea pe TVR1 a serialului „Giuvaierul Palatului”. Deşi nu l-a văzut de la primul episod, a simţit „fluturaşi în stomac” (acei mii de fluturaşi pe care-i simţi când te îndrăgosteşti), iar rezultatul este simplu: s-a „îndrăgostit iremediabil” de acea Coree în care a descoperit mult bun simţ şi candoare .

Browse Archived Articles by Ramona J. [KF]