koreafilm

Song Il Kook şi filmele sale

Written by koreafilm. Posted in Concursuri, Concursuri KF, Recenzii utilizatori

Tagged: , ,

photo30211no8308521x37

Published on septembrie 23, 2013 with 7 comentarii

Cariera actorului Song Il Kook nu poate fi rezumată într-un simplu articol. De-a lungul filmelor şi serialelor pe care le-a făcut a reuşit să întruchipeze o mare varietate de personaje ceea ce arată versatilitate şi talent. Arta actorului ca domeniu de studiu presupune atât o educaţie cât şi o cultură deosebite deoarece acesta trebuie să convingă prin personaje credibile şi apropiate de sufletul privitorului. Dupa propria declaraţie, Song Il Kook a preferat să participe la cursurile de arte plastice şi nu la cele de film sau teatru pe care le frecventa prin facultatea aleasă. Mi se pare o dovadă de modestie deoarece prin rolurile făcute a arătat de nenumărate ori cât de temeinice au fost studiile sale de actorie.

Cariera sa se împarte între seriale moderne şi istorice. În cele moderne Song Il Kook oscilează între personaje ce aparţin lumii de familie (People of the Water Flower Village, Oasis, Fermentation Family), lumii mondene şi de afaceri (Terms of Endearment, Bodyguard, Lobbyist), lumii justiţiei şi a vieţii trăite la limită (Crime Squad). În toate aceste roluri el dă viaţă unor oameni doritori de a crea o lume mai bună bazată pe valori morale autentice precum dragostea, onestitatea, loialitatea, adevărul şi dreptatea. Dovada talentului său remarcabil este felul variat în care prezintă aceste trăsături ce constituie de fapt calităţi universale ale naturii umane. Un actor mai puţin interesat de rolurile sale ar fi adoptat aceeaşi măsură de evaluare pentru filmele făcute. Song Il Kook a înţeles că ancorarea într-un singur tipar uman l-ar fi adus în poziţia riscantă de a se repeta pe sine ceea ce ar fi rezultat probabil într-un sfârşit timpuriu al carierei.

În toate rolurile sale moderne Song Il Kook a adăugat la personajul său valori care trec dincolo de scenariul propus de producători. În Crime Squad, de pildă, detectivul Park Se Hyuk putea fi uşor conturat prin legăturile sale cu ceilalţi membri ai echipei sau cu cazurile analizate şi rezolvate. Song Il Kook putea cădea în capcana de a face un personaj banal şi monoton, tipic filmelor sau serialelor poliţiste. Dimpotrivă, el îi adaugă umanitate, umor şi sentimente profunde şi adevărate.

Aceeaşi căldură sufletească ce derivă din educaţia sa personală şi principiile de viaţă ce îl caracterizează l-au făcut ca în serialul Lobbyist să contureze un personaj complex, modern, dar în acelaşi timp tragic prin trăirile sale. Subiectul este deosebit de celelalte seriale ale sale. Afacerile cu arme, atât de actuale în lumea de azi ca şi pericolul uriaş ce-l reprezintă confruntările armate, au fost neîndoielnic o provocare pentru el, o ieşire din tiparul rolurilor sale. Exprimarea într-o limbă engleză fluentă şi frumoasă adaugă autenticitate unui rol filmat în Statele Unite şi în stepele Asiei.

La fel ca în Fermentation Family mai târziu, Harry Kim oscilează între aspecte pozitive şi negative ale caracterului său, menţinând starea de suspans în ochii privitorului. Cea mai frumoasă parte a serialului mi s-a părut a fi interludiul din micul sat asiatic ce dezvăluie o lume idilică, pastorală, o alternativă curată şi plăcută la afacerile cu arme şi putere. Finalul incert sporeşte valoarea filmului şi dă o greutate anume personajului întrupat de Song Il Kook.

Un rol aparte îl constituie cel interpretat în A Man Called God, un dublu rol ce presupune fineţe în exprimare şi o înţelegere profundă a naturii umane. Bazat pe un personaj manga, care este evident în înfăţişarea fizică a protagonistului, Choi Kang Ta / Michael King evoluează într-un mediu caracterizat de o tehnică ultrasofisticată desprinsă parcă din laboratoarele serviciilor secrete internaţionale. Pe lângă cele două identităţi perfecte pe care le asumă eroul jucat de Song Il Kook apare însă o a treia care îi conferă o inocenţă şi o puritate spirituală la care nu ne-am fi aşteptat. Numele de Peter Pan pe care îl foloseşte în anumite contexte adaugă o calitate de personaj de basm protagonistului.

În toate serialele personajului interpretat de Song Il Kook i se contrapune un altul care fie este complet negativ, fie aflat într-o poziţie inferioară şi doreşte să ajungă la nivelul eroului. În acest fel are loc o dublă, dacă nu chiar o triplă, reflectare a personalităţii oamenilor întruchipaţi de Song Il Kook: între ei, faţă de personajul său şi faţă de omul Song Il Kook care contribuie la interpretare cu propriile sale valori morale şi tehnici de actorie. Personajele sale sunt credibile fiindcă sunt sincere, jucate cu onestitate şi mult simţ al răspunderii faţă de publicul care le urmăreşte. Dovada seriozităţii cu care Song Il Kook abordează orice fel de rol este evidentă în imaginile surprinse în spatele scenei/platoului de filmare în care îl vedem repetând replicile sau analizând scena ce tocmai fusese filmată din perspectiva unui regizor autentic. Cred că acest exemplu este demn de urmat pentru toţi cei care doresc să apuce pe această cale spinoasă, dar atât de frumoasă a actoriei!

Grija pentru detalii este o constantă a filmelor asiatice, dar ea arată în acelaşi timp respectul pentru roluri oneste şi bine jucate. În Fermentation Family Song Il Kook abordează un rol ce îi pune în valoare calităţile de actor de comedie, deşi per ansamblu filmul este o dramă de familie. Naturaleţea cu care se auto-ironizează în multe momente este dovada plăcerii cu care acesta îşi face meseria. Mâncărurile tradiţionale gătite de el însuşi în film ca şi rolul de simplu angajat într-un restaurant după ce a jucat atâtea roluri importante arată inteligenţă şi un mare simţ al umorului care există numai la persoanele cu potenţial intelectual deosebit. Numele personajului său este de asemenea interesant. Ki Ho Tae, adică Don Quijotte, apropie doua mentalităţi culturale aparent opuse, dar care împărtăşesc multe trăsături comune: cea europeană şi cea asiatică. Această intertextualitate culturală conferă profunzime personajului care, departe de a se lupta cu morile de vânt, aduce lumină în destinul său tulbure.

În majoritatea rolurilor interpretate de Song Il Kook se pune accentul pe calităţile eroului civilizator care aduce o stare de armonie sau de împlinire umană şi spirituală pentru ceilalţi. În People of the Water Flower Village personajul său face parte dintr-o comunitate aflată la 50 kilometri distanţă de Seul. Iniţierea în armonia cosmică este vizibilă în acest rol care, deşi nu este cel principal, impune prin momentele-cheie în care apare. Curăţarea şi plantarea livezii este actul de civilizaţie care vindecă spiritual toate rănile comunităţii şi îi dă încredere în viitor.

Cele mai mari realizări artistice le-a avut Song Il Kook însă cu filmele istorice, mai ales cu Jumong în care eroul trece prin mai multe rituri de iniţiere ce îl transformă dintr-un personaj marginal în eroul civilizator care pune temelia unui nou regat. Structura de basm a serialului, pentru care au fost făcute 20 de episoade în plus datorită popularităţii sale, este în total acord cu lumea de legendă pe care o reprezintă. Frânturile de mituri pe care se bazează Jumong au fost magistral interpretate de Song Il Kook şi de ceilalţi actori din distribuţie. Song Il Kook însuşi a lăudat tot timpul echipele cu care a colaborat de la operatori la partenerii direcţi. Song Il Kook a demonstrat în Jumong faptul că ştie să îmbine caracterul de erou tragic care ca în orice dramă literară comite actul tragic ce va declanşa roata destinului. Decizia de a părăsi palatul Buyeo pentru traiul pe munte şi formarea armatei Damul este punctul de cotitură al întregului scenariu. Găsirea obiectelor magice, purificarea spirituală în apele cascadei urmată de eclipsa de soare, ritualurile de trecere de la o dimensiune umană la alta sunt tot atâtea episoade ce i-au permis lui Song Il Kook să-si arate talentul artistic susţinut şi de o cultură solidă bazată pe o cunoaştere aprofundată a istoriei naţionale. Nu este de mirare că acest rol l-a transformat în megastarul care este astăzi, conferindu-i pe drept cuvânt statutul de număr unu în cinematografia sud-coreeană. Acest rol eminamente pozitiv i-a oferit şansa să ilustreze un întreg destin uman cu multiplele sale faţete, de la adolescentul naiv până la regele de dimensiuni mitice, demiurgul cu statut de zeu. Jocul făcut de Song Il Kook a inspirat şi a emoţionat pe toţi privitorii săi, dându-le un ideal în viaţă, un model de comportament uman şi un vis de a înfăptui pe plan personal măcar o parte din realizările protagonistului.

Continuarea acestui serial remarcabil, anume Kingdom of the Winds , a venit ca o confirmare a minunatului rol făcut de Song Il Kook în Jumong. Deşi la început a ezitat mult în a accepta acest rol, Song Il Kook l-a interpretat la fel de bine ca şi pe primul. Kingdom of the Winds este un serial care impresionează prin două trăsături aparte: relaţiile umane şi atmosfera ezoterică pe care o răspândeşte. Este mult mai mistic decât Jumong care are calitatea de a transpune o poveste legendară într-un cadru uman şi extrem de actual. Rolul i s-a potrivit extrem de bine lui Song Il Kook care pe lângă frumuseţea personală contribuie la conturarea unui personaj capabil de nişte trăiri superioare chiar şi celor din Jumong. Indrăznesc să spun că in ciuda evoluţiei mitice şi cosmice a personajului din Jumong, acesta este destul de previzibil în multe dintre acţiunile sale. Muhyul este un personaj care luptă cu stări psihice la limita suferinţei, cu o coborâre în abis de unde se întoarce renăscut spiritual după ce a împlinit misiunea civilizatoare de a elimina răul din blestemul ce-i apasă viaţa. Permanenta pendulare între eroul damnat şi eroul civilizator este cel mai bine ilustrată de scena zidului în care sângele ce curge este sacrificiul suprem pe care eroul îl face pentru ţara sa.

Tragedia pe care o trăieşte prinţul Muhyul este magistral interpretată de Song Il Kook care emoţionează profund prin sinceritatea gesturilor sale. La fel ca în toate miturile şi legendele de iniţiere eroul trebuie mai întâi să dovedească faptul că merită să devină regele acelui pământ. Aceasta se obţine prin sacrificarea sentimentelor personale şi adoptarea măştii impersonale de conducător. Relaţia cu Maro sau cu Yeon trebuie abandonate pentru ca eroul să se despartă de orice legătură cu lumea reală. Numai după ce învaţă această lecţie fundamentală poate prinţul Muhyul să devină regele Daemusin.

De-a lungul carierei sale Song Il Kook a arătat în rolurile sale că a devenit el însuşi dintr-un om obişnuit al zilelor noastre marele rege din istoria legendară a Koreei. Poate cel mai impresionant moment este cel al morţii regelui Yuri care moare singur alături numai de succesorul său. Liniştea totală care se lasă asupra acestui moment, când nici măcar muzica de fundal nu se mai aude, este emoţionantă. Regii mor întotdeauna singuri şi nu aparţin de lumea comună a muritorilor de rând. Ca şi in iniţierea din peştera Kirin regii îşi dezvăluie natura divina chiar şi în moarte. Song Il Kook s-a ridicat din plin la nivelul suprem de înţelegere a naturii umane şi a responsabilităţii pe care o presupune un conducător. Expediţiile pe care le organizează în fiecare an în locurile istorice din cele două Korei, promovarea istoriei naţionale, marcarea unor momente naţionale importante precum cursa de înot spre insula Dokkdo demonstrează că interpretarea acestor roluri nu a fost doar parte din profesia sa de actor, ci a devenit o componentă integrantă din sistemul său propriu de valori ce se adaugă evident la educaţia primită în familie. Un asemenea model este demn de urmat în orice ţară!

Am lăsat la urmă rolul din Sea God în care Song Il Kook interpretează personajul negativ din poveste. Deşi este purtătorul destinului nefericit al celui care nu se împlineşte niciodată, Yeom Moon îl domină pe eroul principal prin schimbările neaşteptate de comportament şi prin uşurinţa cu care îşi adaptează măştile. Song Il Kook a reuşit să facă din acest personaj aparent negativ o sursă de inspiraţie pentru un joc complex şi tragic. Comportamentul nobil, devotamentul faţă de o cauză sunt trăsături care se regăsesc în omul Song Il Kook însuşi şi nu doar în personajul său. Însemnarea ritualică pe frunte ca şi moartea sacrificială pe malul mării l-au adus şi mai aproape de sufletul privitorilor, dându-i pe drept cuvânt statutul de star al întregii distribuţii.

Paleta de roluri de compoziţie pe care Song Il Kook le-a avut până acum, fie ele în seriale, filme sau pe scenă i-au dat ocazia să se dezvăluie ca un caracter uman complex care, în ciuda modestiei, are realizări ce depăşesc cu mult împlinirile altor actori din generaţia sa. Impresionează la Song Il Kook capacitatea de a empatiza cu publicul său, uşurinţa cu care adoptă cele mai diferite măşti, dorinţa de perfecţionare ce îl animă în tot ceea ce face. Niciodată nu a făcut compromisuri în arta sa, iar aceasta se vede în frumuseţea rolurilor jucate. Aplauzele nesfârşite de la finalul piesei I Am You dau măsura unui talent ieşit din comun, dar şi a unui om ce cuprinde toate idealurile umane esenţiale pentru lumea în care trăim. Deşi a dus arta actorului la nişte culmi greu de atins de altcineva în perspectiva apropiată, am convingerea că Song Il Kook ne va mai bucura cu alte roluri minunate în care se va regăsi pe sine şi cele mai profunde trăiri morale pe care un om le poate avea.

Despre koreafilm

koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

7 comentarii

There are currently 7 comentarii on Song Il Kook şi filmele sale. Perhaps you would like to add one of your own?

  1. La finalul uneia din reprezentatiile piesei “I Am You” actorii veneau sa salute publicul, cum se obisnuieste, cu SIK in centrul sirului de actori care se tineau de mana, el purtand costumul de scena al doctorului Ahn. O spectatoare din primele randuri a intrebat nedumerita: “Bine, dar unde e actorul din rolul fiului?”. SIK jucase dublu rol, dar doamna percepuse doua personaje diferite, doi actori diferiti: atat de mare a fost arta lui de interpretare!! A marturisit mai apoi ca intrebarea spectatoarei a fost, pentru el, cea mai mare lauda care i s-ar fi putut aduce, ca actor.

  2. Bafta in concurs! Imi place articolul…

  3. Documentat articol, caracterizari frumoase, dar parca prea “profesional”!
    Lipseste emotia!

  4. daca.exista.dovada,cu.reincanarea,lui.tutankhamon.atunci.pot.crede.si.cu.reincarnarea.al,regelui.jumong,in.persoana.lui.song..ii..guk,rolul, Perfet,in.regele.jumong.am.crezut.pe.moment,ca.este.reincarnarea.al,reposatului,regele.jumong.care.m-a.facut.sa.plang.in.momentul.cind.s-a.terminat.serialul.cu,regele.jumong.si.sfirsitul.regelui.jumong.la.virsta.de.40.de.ani.atit.de.tinar.sau.sabia.paradisului.a.lui.jumong.din.serialui.fimului.regatul.dintre.vinturi.cu.regele,yuri.Desi,am.vazut.Pictura.cu,regele.jumong.
    Dar.eu.tot.cred.ca.regele.jumong.este.dupa.chipul.si.asemanarea.lui.Song..ii..guk.sau.invers.Doresc.din.suflet.sa.vad.mormintul.lui.jumong.si.sa.ramin,alatur.la.mormintul.regelui.J
    umong,il.Iuibesc.foarte.mult.foarte.mult.foarte.mult.din.tot.sufletul.meu.si.din.toata.inima.mea.

  5. Foarte frumos articolul, baftă în concurs! :)

  6. Frumoase filme, pe care le-am savurat cu varf si indesat,momente in care i-mi clateam ochii si sufletul, remarca spectatoarei este intradevar un elogiu adus talentului actoricesc! Dar in afara de implicarea lui in arta,este recunoscut si ca un sportiv complex,sa nu uitam ca el a fost cel care a aprins o torta olimpica!

  7. Personal, consider ca aceasta este cea mai frumoasa recenzie, cea mai complexa dintre toate. A spune multe dulcegarii, a pune numeroase adjective si a zugravi norisori albi si pufosi si a trimite pupici si urari , din suflet ce-i drept, poate oricine care este fan al lui SIG, insa ceea ce ai facut tu este mult mai valoros. Se vede ca ai muncit din pasiune si chiar ai vrut sa il faci sa devina mai cunoscut , i-ai reliefat bine cariera. Pentru mine, aceasta recenzie este castigatoarea. Felicitari.

Lasă un răspuns către gabi