Semne rele la Curtea lui Sukjong

Written by koreafilm. Posted in K-drama, Recenzii Koreafilm

Published on martie 23, 2011 with 10 comentarii

de Carina T.

Regele Sukjong o cheamă înapoi la Palat pe Jang Ok-jong, concubina lui, în episodul 5 din drama Dong Yi. Dar Regina-mamă şi Facţiunea de Vest (Seoin) nu sunt de acord cu asta. Ei nu au încredere în Ok-jong şi doresc să scape de ea. Prin urmare, aceştia pun la cale un incident în urma căruia instrumentele muzicale din Palat să-şi piardă tonalitatea şi să cânte fals la banchetul dat cu ocazia zilei de naştere a Prinţului. Astfel, ei cauzează um-pyon (음변 音 变 – sunet + schimbare) dizarmonie muzicală. Ei ştiu că um-pyon va fi interpretat ca un semn rău ce prezice ruinarea ţării.

Scena banchetului dat în onoarea Prinţului

Exact aşa cum au planificat, în timpul festivităţilor, atunci când muzicienii încep să cânte, instrumentele îşi pierd tonalitatea, iar muzicieni nu pot să redea muzica în mod corespunzător. Ei se opresc miraţi neştiind ce se întâmplă. Imediat Palatul intră în panică şi toată lumea crede că acesta este un semn de rău augur pentru viitorul ţării. A mai existat un semn rău atunci când un meteorit a căzut în curtea Palatului. Jang Ok-jong nu a fost invitată la banchet de Regina-mamă, dar Regele trimite muzicieni la ea ca să-i cânte, însă şi aceşti muzicieni au aceleaşi probleme cu acordurile şi tempo şi în cele din urmă trebuie să renunţe.

Muzicienii de la Curte încercând să cânte pentru Jang Ok-jong

Oficialii Curţii sunt îngrijoraţi, dar Regele este convins că acest lucru nu este un semn, ci pur şi simplu că cineva a modificat instrumentele muzicienilor „pentru a provoca dizarmonie” şi el este hotărât să afle cine este. Sukjong este conştient de ceea ce acest “semn” poate însemna un pericol pentru poziţia concubinei lui şi ordonă ofiţerilor de Poliţie să înceapă investigaţia.
Am făcut această scurtă recapitulare pentru a încerca să explic ce înseamnă aceste „semne de rău augur” şi cum erau ele interpretate in acele timpuri.

Oficialii Curţii agitaţi din cauza distonanţei muzicale

Sensurile ascunse ale semnelor rele

De-a lungul istoriei, armonia muzicii a simbolizat armonia ţării. Dar cum poate fi legată Jang Ok-jong de semnele rele, în afara faptului că aceasta se întoarce la Palat în acelaşi timp? Iată o teorie interesantă pe care am citit-o despre sensul Hanja al dizarmoniei, caracterele chinezeşti: 音 变 (음변, um-pyon):

Primul dintre cele două simboluri Hanja 音 (음, um înseamnă „sunet”), dar există alte Hanja care se citesc la fel, dar au sensuri diferite. Acesta înseamnă „umbră” ca şi în 陰陽 음양um-yang (Yin şi Yang – umbră şi soare). Potrivit filosofiei chineze despre Yin şi Yang, Yin (um) reprezintă „femeia” şi Yang reprezintă „bărbatul”. Deci, în acest caz semnul rău nu prezice că o femeie (Jang Ok-jong) va provoca ruina ţării?

Un alt caracter Hanja cu acelaşi um citit este 淫 cu sensul „indecent” sau „desfrânat”. Aceasta ar putea fi o referire la regele Di Xin al Chinei, ultimul rege al dinastiei Shang din secolul al 11-lea î.Hr.. El a început ca un conducător bun, dar apoi a devenit obsedat de concubina lui Da Ji. El şi-a neglijat îndatoririle sale ca rege şi şi-a concentrat toată atentia pe muzicieni, cântând cântece cu versuri indecente pentru a o amuza. De asemenea, el a construit un bazin cu vin, suficient de mare pentru ca bărcile să navigheze şi o insulă cu copaci cu carne care atârna de ramuri, la petreceri numite 酒池肉林,주지육림, chu-chi-yuk-rim. El a ajuns să-şi neglijeze ţara până când a fost un adevărat haos şi duşmanii au început atacurile. În cele din urmă, el a fost învins în luptă de regele Wu al Zhou, ceea ce a însemnat sfârşitul dinastiei Shang şi începutul dinastiei Zhou.
Pentru acea zi, în coreeană idiomul 酒池肉林,주지육림chu-chi-yuk-rim se referă la persoanele care beau, lâncezesc şi aşteaptă să le vină timpul.

În stânga When Zhong şi Bi Gan; În dreapta Regele Zhou şi Da Ji

Concubina lui Di Xin, Da Ji a fost învinuită pentru căderea lui. Ea era cunoscută a fi foarte crudă şi că se bucura vâzând oamenii cum sufereau. Ea a inventat chiar pedepse care duceau la o moarte lentă şi dureroasă, astfel încât ea putea sta să privească şi să se amuze.

Reprezentarea lui Da Ji în manga Hokusai

Deci, poate că asta este ceea ce Regina-mamă şi Facţiunea Seoin insinuează – Regele s-a lăsat condus de inimă permiţând lui Jang Ok-jong să se întoarcă la Palat, chiar dacă ea a fost exilată înainte pentru comportamentul ei. Aceasta înseamnă că el nu va fi capabil să gândească în mod clar şi îşi va concentra întreaga energie asupra ei, permiţând ca ţara să fie distrusă. Sensul de „rău augur” este creat prin utilizarea de Hanja cu sensuri diferite, dar citind aceleaşi Hanja utilizate în um-pyon, dizarmonie. Există oare şi şi o altă explicaţie?

Regina-mamă vrea să scape de Jang Ok-jong

Surse: wikipedia, dramasrok