koreafilm

Tagged:

koreakorea2

Published on martie 18, 2011 with 29 comentarii

Exista romani care au vazut Coreea de aproape! Romani care au calatorit, au locuit, si-au finalizat studiile sau au lucrat o perioda in Coreea de Sud.

De-a lungul timpului, numarul lor a crescut, fara a fi insa spectaculos de mare. Cu toate acestea povestile lor au frumusetea descoperirii unei culturi bogate, care imbina in mod surpinzator traditia cu modernitatea, o cultura cu provocarile, descoperirile ei.

Daca planificati sa faceti o vizita in Coreea si nu doriti sa aveti un soc cultural prea puternic, sau daca v-ati propus pur si simplu sa intelegeti mai mult prin experienta celor care au acceptat inaintea altora provocarea de a trai intr-o cultura diametral opusa, sa invitam sa urmariti aceasta sectiune.

Cum este vazuta Coreea de aproape cu ochii Europeanului si, mai ales al romanului?
Care sunt subiectele “hot” in Coreea si ce inseamna a fi strain in Coreea si a trai zilnic in aceste realitati?

Urmariti articolele periodice din sectiune si postati comentariile voastre!

Despre koreafilm

koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

29 comentarii

There are currently 29 comentarii on Coreea mea. Perhaps you would like to add one of your own?

1. Nu am fost in Coreea dar am avut ocazia sa cunosc coreeni. Sunt niste oameni deosebiti.

2. toti vrem sa ajungem in Coreea…asta depinde numai de noi:)

3. si eu vreau in coreea de sud,dar pana atunci ne incalzesc serialele/filmele,muzica si traditia pana o sa o vizitam.

4. si mie mi ar place sa merg la scoala in Coreea ,cand ma gandesc la ea mi se pare ca ma gandesc la romania moderna si parca ar fi tara mea unde ma m nascut .

5. eu dabia astept sa am posibilitatea sa o vizitez ,ar fi unul dintre cele mai mari visuri ale mele

6. Am avut norocul sa stau in Seul.Era in 1995. Am fost impresionata de tot ce am vazut in acest oras. Incepind cu oamenii care la ora prinzului umplu strazile din centru de nu mai ai unde sa arunci un ac.Si cu toate astea, NIMENI nu m-a imbrincit, incomodat sau, macar , atins! Se strecurau cu atita naturalete si gratie, ce nu stiu daca vom vedea in orice tara europeana ! Apoi a fost surpriza descoperirii unor angajati atit de constiinciosi incit inceputul programului lor de lucru ii gasea la birouri, nu pe scari, intirziind! Mincarea! Foarte buna! Cu totul altfel decit cea de acasa. Atit de “altfel” incit si azi vreau sa invat sa o pregatesc…Metroul: curat, ziare puse in plasa de deasupra scaunelor tapitate cu plus albastru…netaiat sau patat…oameni care nu vorbesc tare si nu baga mina-n genti…Trenul:pentru mine a fost o foarte, foarte mare surpriza.Sa va spun de ce: pe la jumatatea garniturii, era un vagon amenajat ca si Restroom ( chiuveta, oglinda, cabinet cu cosmetice- miniatura -:periuta, pasta, pieptan, parfum) siiii….in cabina de toaleta…vaza cu tradafiri naturali…)In vagon, confort, cam cum e la noi Sageata Albastra:afisaj electronic, ecran tv.Si ca in avion stewardese care aduceau prosoape fierbinti!!!! Oameni buni, este incredibil. “cofee, tea, soda?” plus un zimbet de cinema! Hotelul (Savoy, Downtown) extrem de curat. Nu foarte nou dar foarte ingrijit (stiti ca la wc cind tragi apa curge apa fierbinte? Va spun eu!Si stiti ca vine camerista de 2 ori pe zi, cel putin, sa schimbe prosoapele?Zimbind cu amabilitate…) Si mai doream sa va spun ca fiind in luna august, am scapat -la propriu!- dintr-un taifun! Ce experienta fantastica! Ce orase, ce pagode, ce muzee, ce mai, faceti orice sa puteti merge in Korea.Eu abia astept sa repet experienta , chiar si cu taifun cu tot!

• mi-a placut tare mult ceea ce ai scris.Eu nu stiu nimic decat ca ma uimeste Halliu si caut sa-l inteleg.Nu stiu daca in istorie vreo civilizatie s-a extins prin iubire.Cu stima,Luciana Panaitescu.

• Adriana,eşti o norocoasă!Dar pot şi eu să visez…

7. Mai terbuia sa va spun ceva: la data aceea, cind la noi abia aparuse Telefonica -telefonia mobila,adica- in trenul de care va spuneam era telefon cu cartela!! Ei ,poftim, de mai zi ceva!Si inca ceva, datorita schimbarii fusului orar, la intoarcere, pot spune ca nu am trait o zi :de exemplu pe bilet scria plecare pe 9 sosire pe 9 (in Romania)desi facusem un zbor de 14 ore , cu plecarea seara din Seul. Drum bun, tuturor!

8. ce tare, sa cunosti coreeni :)

• coreenii pe care i-am cunoscut sunt destul de rezervati, politicosi , corecti si prietenosi. Le-a fost destul de dificil(fara sa o spuna, dar am simtit-o) sa discute afaceri cu o femeie.Si europeana, pe deasupra… Asta la inceput;pina ne-am cunoscut mai bine.

• da asa e e o tara de admirat iar oamenii la fel:x

9. Adriana, te invidiez si in acelasi timp imi pare bine pentru tine ca ai putut avea o asemenea experienta si bucurie. Pentru mine, care am mult mai multi ani decat tine,cred, visul de a ajunge in Coreea aproape ca mi se pare imposibil dar …..cine stie, poate am si eu o stea norocoasa si deaceea sper. Comentariul tau ma motiveaza odata in plus, multumesc.

• m-as intoarce oricind ! chiar azi vorbeam cu fiul meu despre cit imi e de dor de Korea. De Sud, evident…Cit despre dorinta ta de a vizita Korea; stii cum se spune: ai grija ce-ti doresti, ca se implineste !!Ceea ce sincer iti doresc, Aurora!

10. Draga Adriana in Coreea se poate ajunge si altfel decat cu avionul?

• Draga Ecaterina,
      Nu stiu cum ai putea sa ajungi mai repede… Cu vaporul este mult mai greu: ai putea , cred , sa ajungi cam in doua saptamini -asta daca luam ca reper vapoarele cu marfa ! Cel mai bine este cu avionul ! Si hai sa-ti mai spun o super chestie: cind eram pe deasupra Indiei rasarea Soarele ! Privind pe geamurile din stinga era BEZNA iar pe cele din dreapta te orbea Soarele ! Nu am cuvinte sa pot descrie senzatia pe care am trait-o ! Eram chiar PE granita dintre noapte si zi ! Merita sa incerci macar o data in viata ! Iti doresc curaj! Adriana

11. Dupa ce am citit recenzia si comentariile sunt din ce in ce mai hotarata sa ma apuc serios de invatat coreeana ca peste patru ani cu ajutorul lui Dumnezeu sa ajung sa studiez in tara asta care m-a fascinat si m-a facut s-o iubesc atat de mult desi n-am avut inca placerea sa vad cu proprii mei ochi minunile pe care le ascundea.Deocamdata continui sa ma delectez cu serialele si muzica coreeana sa ma documentez despre istoria si cultura lor sperand in continuare ca intr-o buna zi voi calca pe acest taram magic
    Ma bucur pentru tine Adriana ca ai avut parte de o asemenea experienta,si din ce ne-ai spus despre cum ti s-a parut sederea acolo m-am convins inca o data de cat de ospitalieri,civilizati si prietenosi pot si coreeni..

12. Am fost in Coreea de sud in iulie 2008, in orasul Changwon. Am stat acolo o saptamana (am fost in interes de serviciu). Pot sa-i descriu in cateva cuvinte: harnici, disciplinati, tenace, respectuosi si foarte preocupati de educatia copiiilor.

13. Waw! Mă bucur.

14. Intervin mai tiziu cu citeva informatii ( ca un varsator ce sint ) care va pot fi utile . Coreea d eSud nu cer eviza turistilor romani daca perioada de sedere nu depaseste 3 luni.
    M-am interesat la o agentie de vinzare de bilete d eavion si cea mai ieftina varinatapropusa d eei dus intors este de 650 euro Frankfurt Seoul. Separat procuri singur avion Buc- Frankfurt cu LOW Cost. Costurile sederii le poti rezolva cu o agentie sau pe net cu varianta B&B ( Bed and Breakfast ) sau cu Hostel pentru tineret sau seniori Back packers. Site-urile VisitKoreea si celelalte apelate pe Koreea film va vor oferi variante senzationale de tururi tematice si workshopuri d earte traditionale .
    Am descoperit pe net o agentie si o varianta de excursie interesant d ecomplexa si cred facuta pentru cei cu nivel ridicat universitar (pretsinmilar excursiilor din China de cca 2500 de euro ), Excursia oferita din Romania cu agentia ICARTOURS http//blogicartours.com prezentata pe blog este varianta BUCURESTI_COREEA DE SUD_MONGOLIA _RUSIA cu avion si tren . In Coreea sint bine urmarite obiectivele principale.
    Programul excuriei este foarte bine alcatuit si a fost realizat in 2008. Excursia este d ecca 18 zile cu 10 zile in Coreea . Returul ( ca o varianta ceruta de Dna Panaitescu este Avion Seoul-Ulan Bathor unde se viziteaza obiectivele turistice si muzeele traditionale legate de venerarea lui Gingis Han 2 zile , Tren Ulan Bathor -Irkutzk (Rusia) unde se sta o zicu vizitarea zonei vechi tariste si arhitectura rurala rusa revividus , avion IRKUTZK – Moskova unde se viziteaza tot ce merita vechi si nou in cca 3 zile .
    O varianta mai ieftina se pare dar foarte lunga ( 10 ZILE) este Moskova- Vladivostok cu trenul cu cusete ( cca 250 dolari ) si Vladivostok -BUSAN cu vapor de pasageri coreean cursa de cca 4 ore ce se efectueaza comercial curent.Varianta cu trenul rusesc este si modul cel mai ieftin de a ajunge in Japonia si era urmata frecvent de membriii familiilor romane de la Ambasada si consulat d ela Tokio si probabil NK- PHENIAN si eventualii “turist” cu stele in vremea comunista.
    AM vazut acesta variant facuta recent d e2 procurori coreeni d ela SEOUL care au refacut drumul istoric din 1907 al celor 3 procurori coreeni secreti , trimisi de ultimul rege la HAGA , la Conferinta Natiunilor Unite sa prezinte situatia umilitoare de subjugare a Coreeii prin tratatul d epace Japonia .-Rusia Tarista ( invinsa in Manciuria ). NU AU FOST PRIMITI si Coreea a devent o tara ingenuncheata . Concluzia uimitoare a documentarului KBS , a celor doi procurori actiuali este ca ei au fost primiti la Tribunalul International d ela Haga unde AZI unul dintre presedinti est ecoreean ( cu steag in birou ) si BAN KI MOON presedintele ONU este tot coreean .
    Ultimul rege al Coreei se poate odihni in pace ! Tara sa si-a recapatat libertatea si respectul , faima si reputatia , recunoasterea valorii sale identitare. Un documetar foarte bine facut pe KBS difuzat acum 10-12 zile , seara tirziu.

15. Am descoperit un site oficial din familia Visitkoreea.or.kr care are niste linkuri formidabile la E BOOKS despre toate domeniile d einteres pentru turistii posibili Eu m-am cufundat vreo 3 ore in e bookurile cu : koreacuisine ( bucatarie cu retete si poze si feluri specifice pe tip de bucate si pe regiuni) , Unesco Heritage cu poze localizare si indicatii web si d eacces, si Travel with family( clatoreste cu familia si copii cu o multime d eitinerarii de 2.3.5.7.zile cu toate amanuntele posibile d ela obiective la cazare si transport urban sau regional) . Sint si multe altele subiecte superinteresante pentru membrii Koreafilm blog, carti ebook care se acceseaza pe acest site cu linkul EBOOKS si apoi de pe o pagina cu pozele de coperti ale ebooks.Mai sint inca o multime de linkuri de interes, foarte usor accesibile , in lb engleza asa ca va recomand aceasta adresa : http://english.visitkoreea.or.kr si de aici alege ebooks dupa bunul plac si timpul avut la dispozitie , chiar sint special concepute pentru cei c edoresc sa planifice si sa detalieze o calatorie in Koreea ,mai ales c anoi romanii nu avem nevoie d eviza timp d e 3 luni . Cred ca noile cursuri d ecoreeana la VCluj si la Liceul Spiru Haret din Bucuresti vor forma un prim nucleu de turisti pasionati si educati in limba si cultura coreeana . NU RATATI si scrieti noi recenzii minunate pentru toti cei ce nu sint familiari cu engleza .

16. aniong haseyyo!!eu am fost in Koreea in 2005!am stat in Seoul mai tot timpul.fiind o fana a culturilor asiatice in special a Coreei si serialelor coreene, am mers la locul filmarii serialului Winter Sonata.este si un ghid acolo care le acata turistilor unde a avut loc filmarea sarutului etc, totul in timp ce melodia din film rasuna.la intrarea in parc un barbat coace cartofi dulci … era foarte “sureal )…..
    desi Seoulul nu e la fel de impresionant ca Singaporul, Shanghaiul s-au Hongkongul, mi-a placut in mare pare parte sa fiu alaturi de oamenii pe care eram deprinsa sa-i vad in seriale. mia placut mult mincarea, Dong nam market (unde am mers la cumparaturi noaptea si am micat micare de strada in timp ce hiturile coreei rasuna)( apropo de muzica, chiar si pe munte la schiat , the background music era din full house) si tre sa spun multa lume frumoasa.eram acolo in jurul craciunului si ma simteam ca in basme !!
    inainte de a merge in coreea tre sa fii innarmat cu un dicrionar insa, in multe locuri nu se vorbeste engleza,(nici taximetristii nu stiu),ori faci ca mine,zimbesti mult,inchini capul si arati cu dejetul la desene!si mai zici si un kamsamnida mare la sfirsit

17. wow!!! esti o norocoasa morenica:D…suntem multi care ne dorim sa ajungem acolo insa, din pacate, nu toti vom reusi. Dar e minunat ca putem gasi informatii despre aceasta tara, despre cultura lor,despre ei ca si oameni….cred ca avem multe de invatat…:D

18. Buna tuturor! Si eu imi doresc foarte mult sa ajung in Coreea si speram sa reusesc anul care vine, dar am 2 probleme: nu am cu cine merge si nu stiu daca voi reusi sa strang banii necesari. Incerc sa gandesc pozitiv si sa sper ca totul se va rezolva pana la anul.

• heiii bunaa:D, si eu imi doresc de ceva timp sa merg acolo dar nu am cu cine, in privinta banilor m-am apucat de treaba:)…deci ma oferrr euu:D daca vrei sa ma iei:)))…think positive si vei ajunge si in Coreea, bafta:)

19. Salut tuturor!
    Eu sunt in Coreea de aproape 4 ani de zile.
    Nu intentionez sa plec prea curand de aici si va pot spune ca am avut multe experiente placute .. dar nu tot ce zboara se mananaca daca intelegeti.
    Sunt romani in Coreea si numarul tot creste. Avem chiar si un grup pe facebook Români în Coreea.
    Pentru cei interesati cea mai usoara ( dar tot nu e floare la ureche) metoda de a ajunge in Coreea e printr-o bursa de student (fie guvernamentala, fie de exchange, fie la scoala de vara) insa pentru a lucra legal aici pentru noi e cam greu pentru ca nu suntem vorbitori nativi de limba Engleza iar competitia pentru alte joburi (non-teaching) e mare… dar nu e imposibil desi necesita un nivel de limba cel putin avansat si a fi foarte bun in domeniu respectiv.
    La nivel de entry stiu romani care fac internship la Samsung si LG desi repet nu e usor sa prinzi aceste oportunitati.
    Sau puteti sa veniti in vacanta in Coreea dupa cum este mentionat mai sus. Asta ar fi optiunea pe care o recomand cu cea mai mare caldura!

• Buna, Cristina!
      Ma bucur ca ai prezentat mai detaliat si foarte realist situatia din Coreea. Si din ce stiam eu pana acum, cel mai usor ajungi acolo cu burse de studii :). Din moment ce stai de atata timp acolo cred ca iti place foarte mult. Si eu as vrea cel putin sa vizitez aceasta tara superba, sau eventual sa stau in Coreea macar cateva luni :). Kamsahamnida!

20. vaii ce comentarii superbe . si eu vreau de 1 an si ceva sa merg in coreea am doar 16 ani si sper camai tarziu sa ajung si eu acolo doamne da sa iau bacul si sa am un serviciu . mi-ar placea sa locuiesc acolo mi’ar placea un sot coreean :X ce visuri am si eu . oamenii de acolo mi se par minunati fata de cei din romania nu vi se pare? doamne ajuta sa ajungem toti acolo si cat mai repede

21. E cineva dispus sa cazeze un grup de studenti din Coreea de sud pt cateva zile la vara pe gratis sau aproape pe gratis, adica mai ieftin de cat la orice hotel.. ? :D