koreafilm

Spiritualitate si religie in Jumong (II)

Written by koreafilm. Posted in Istorie si cultura, Stiri / noutati

Tagged:

2.16

Published on decembrie 13, 2010 with 12 comentarii

Patimile lui ….Haemosu

–cititi prima parte aici: Spiritualitate si religie


Alte motive religioase pe care le intalnim in Jumong sunt cele Iudeo-Crestine. Simbolismul Cristic si tema mortii si reinvierii sunt cat se poate de clare si nu pot fi negate. Haemosu si Jumong sunt figuri Cristice. Ambii renunta la o viata linistita pentru a salva poporul. Primul ministru Puyeo il tradeaza pe Haemosu, dandu-l in mana chinezilor Han, asa cum preotii il tradeaza pe Hristos romanilor, aceasta deoarece, asa cum chiar el spune, “e mai bine sa sacrifici un om pentru a nu distruge un intreg popor”.


Haemosu este luat prizonier, i se scot ochii, este expus in piata publica si batjocorit, iar scena in care il vedem pe Haemosu ranit, cu mainile intinse pe un stalp in fata multimii batjocoritoare, ne aminteste de crucea lui Hristos.
Presupusa sa moarte, dupa ce a fost ranit de sageti si a cazut de pe o stanca in rau, nu este de fapt moarte. Haemosu reapare in mod miraculos, dupa 20 de ani, iesind la iveala dintr-o pestera, in ceea ce constituie un motiv al mortii si invierii.
Il vedem pe Haemosu, coborand de pe un deal, in haine albe, intr-o lumina difuza…El se intalneste astfel dupa multi ani cu Yuhwa, asemenea unei scene desprinse parca din reintalnirea lui Hristos cu Maria Magdalena.
Serialul il portretizeaza in acelasi fel si pe Jumong, desi nuanta este una victorioasa si nu una a crucificarii.
Jumong la randul sau dispare, se presupune ca e mort, isi face aparitia din nou, pentru a implini visul lui Haemosu.
Jumong rezista, de asemenea, ispitei regelui Geum wa de a fi inscaunat pe tronul Puyeo, intr-o incercare a regelui de a-l face pe Jumong sa se razgandeasca si sa nu fondeze o noua natiune.
De asemenea, Jumong are “discipolii” lui: Mari, Hyupho si O yi. Acestia tot timpul inteleg gresit misiunea lui Jumong, fiind nevoiti sa isi ceara scuze pentru “ingustimea mintii lor” si preocuparea pentru foloasele “de acum/ale acestei lumi.”

Serialul, fara indoiala, contine trimiteri clare la textele biblice. Chinezii Han, si relatia lor cu popoarele migratoare din peninsula coreeana, pe care ii tratau ca pe sclavi, sunt niste echivalente functionale ale egiptenilor antici.
Sunt portretizati ca fiind de o cruzime fara margin, stapani in fata carora regele Geum wa trebuie sa se plece.
In palatul regelui Geum-wa, Jumong ar fi putut sa aiba o viata fara griji, insa, asemenea lui Moise, alege sa se identifice cu poporul care ducea o viata in exil, practic…Astfel, acesta va alege calea exilului.
Intr-unul din episoadele ce vor urma, Jumong va duce in eroare conducerea Puyeo, facandu-i sa creada ca va conduce poporul spre Han, insa Jumong ii va conduce dincolo de granita Puyeo, spre o noua natiune, in timp ce fortele Puyeo sunt pe urmele lui.
Yuhwa si sotia lui Jumong, Yesoya, raman la palat si il roaga pe regele Geum-wa sa le lase sa plece.
Jumong poate fi vazut si ca un David urmarit tot timpul de Saul, fortat sa plece pe drumuri si sa fie nevoit sa invinga fortele chinezesti Han (pe “Goliat”).
Jumong si poporul care il insotea vor gasi relicve istorice ale vechiului Chosun, pe care le vor folosi pentru a pune fundatia unei noi natiuni, asemenea Israelitilor eliberati din Babylon, care si-au recuperat documentele istorice de la care au inceput contruirea celui de-al doilea Templu.

Toate aceste planuri oferite de serial pot fi astfel interpretate ca niste simboluri crestine, care rezoneaza cu telespectatorul european.

Despre koreafilm

koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

12 comentarii

There are currently 12 comentarii on Spiritualitate si religie in Jumong (II). Perhaps you would like to add one of your own?

  1. O recenzie minunata ca intotdeauna,foarte interesante aceste comparatii pe care le-ati facut,chiar seamana cu textele biblice.
    Interesante si alegerile scenaristilor pt aceste scene si trimiteri.

  2. Da, intr-adevar foarte bine ati subliniat aceste aspecte prezente in serial, si de-abia astept sa vad ce va face in continuare printul Jumong in lupta pe care o va duce pentru a implini visul tatalui sau! Primul lucru va fi, dupa cum ati precizat si voi faptul ca va renunta la sine pentru cauza sa mareata!

  3. Minunat subiect!

  4. O cauza mareata care imi aduce vesnic aminte de Marea Regina Seondeok ..desigur Jumong are stofa de Conducator
    Felicitari KoreaFilm si foarte inspirat Regizorul

  5. SUPERBA RECENZIA KOREAFILM:)!
    MULTUMIM!!

  6. Ce frumos koreafilm!:)

  7. foarte interesant si frumos scris…m-am gandit la anumite aspecte si eu cand il priveam pe Haemosu in diferite ipostaze, dar acum chiar pare logic totul…felicitari pt recenzie

  8. Kfilm ati facut o analiza deosebita mi-a facut mare placere s-o citesc.As dori insa sa adaug cateva cuvinte legate de contextul istoric in care se desfasoara actiunea,si anume in jurul anului 37iHr:
    de ex. este perioada cand Iulius Cezar este asasinat(anul 44 iHr)sau anul aproximativ al nasterii lui Iisus…fac aceste precizari pentru a sublinia ca toate cele scrise in analiza ta,reprezinta numai viziunea regizorului si scenografului,nu au legatura cu faptele reale istorice,care probabil nu se cunosc cu certitudine.Filmul ca atare ne provoaca incantare
    asa ca il urmarim cu mare placere si felicitam toata echipa de realizatori pentru momentele frumoase pe care ni le daruieste.

  9. Superba recenzie,observasem si eu in scest serial unele asemanari cu textele din Sf Scriptura si nu numai dar acum totul e mult mai clar in mintea mea,multumim Koreafilm!!!

  10. Frumoasa recenzia si foarte bine punctat Anja.Kamsahamnida!

  11. Sunt întru totul de acord cu Anja :)

  12. Asa este, dar ei au adunat tot ce au prins si din alte productii.
    Daca va aduceti aminte faza cand Hae-mosu il instrueste pe Jumong in pestera seamana foarte mult cu Zorro.
    Iar cand Hae-mosu ii transmite energia lui Jumong, am avut impresia ca ma uit la Matrix.
    Ideea cu trei fii, parca-i copiata din povestea cu prislea cel voinic si merele de aur.
    Oricum un mixaj foarte bun.

Lasă un răspuns către marius