Hyedeogwangsa Jineungtapbi (Monumentul marelui preot Hyedeogwangsa de la Templul Geumsansa) este Comoara nr. 24.
Acest soclu în formă de broască ţestoasă sculptat dintr-o singură bucată de piatră este o piatră funerară, care se crede că a fost făcut pentru a comemora pe renumitul călugăr din epoca de mijloc a dinastiei Goryeo, Hyedeogwangsa. Temelia de piatră a piatrei funerare a fost pierdută şi epitaful este grav avariat, astfel încât este dificilă descifrarea a ceea ce este scris.
Hyedeo s-a născut în al patrulea an de domnie a regelui Jeongjong al Goryeo (1038). A început să studieze învăţăturile budiste de la vârsta de patru ani şi a devenit călugăr budist la scurt timp după aceea. În 1079, regele Sukjong l-a promovat pe Hyedeo în funcţia de şef al templului. Mai târziu, Hyedeo a fost numit ca şef al Organismului budist al statului, de către regele Sukjong.
După ce Hyedeo a murit la vârsta de 59 de ani, regele Sukjong a ridicat statutul lui Hyedeo la cel de „Mentor naţional” şi l-a numit „Hyedeok”, iar pagoda a intitulat-o „Jineung”.
Ocheung Seoktap (Pagoda din piatră cu cinci niveluri de la Templul Geumsansa) este Comoara nr. 25.
Această pagodă de piatră cu cinci etaje este situată pe partea de sus a Songdae, cu două etaje stilobate, un piedestal mare înalt, în marginea de nord a Templului Geumsansa. O scară sarira se găseşte în spatele pagodei. Deşi are doar cinci niveluri, acoperişul pagodei pare a fi mai mult ca la o structură de şase etaje.
Partea de jos a bazei este scurtă şi se îngustează în partea de sus. Baza mare pătrată susţine corpul principal al pagodei care este supradimensionat. Fiecare dintre nivelurile pagodei se micşorează spre vârf.
Streaşina acoperişului de piatră este curbată cu vârfurile în sus.
Ceva distinge această pagodă de altele şi anume baza pagodei, care arată ca o piatră de acoperiş. Aceasta este concepută să sprijine finial la partea de sus a pagodei şi oferă acestei pagode un aspect distinct.
Geumsansa Bangdeunggyedan (Altarul hirotonirii de la Templul Geumsansa) este Comoara nr. 26.
Bangdeunggyedan este o pagodă de piatră în formă de clopot. Pagodele în formă de clopot au apărut la sfârşitul dinastiei Silla şi se crede că au fost adaptate de la stilul indian al templelor budiste.
Această pagodă de piatră stă pe partea de sus a stilobatului, un careu larg de două platforme de piatră ce se află în partea de nord a complexului templului. Stilobatul este gravat pe fiecare latură cu imagini ale lui Buddha şi a celor patru devaşi, gardienii templului budist.
Balustradele din piatră au fost, probabil, sprijinite pe stâlpii de piatră ce se găsesc încă din jurul bazei de jos a stilobatului. Piloanele de piatră sunt sculptate cu imagini ale celor patru devaşi, în fiecare din cele patru colţuri. Gravuri cu imagini ale celor patru devaşi pe stilobat şi balustradele de piatră indică faptul că, odată exista o scară sarira pentru a păstra propria sarira a lui Buddha.
Corpul principal al pagodei a fost gravat cu figuri de lei aşezaţi în jurul marginii şi floarea de lotus în centru. Aproape de partea de sus sunt sculptaţi nouă dragoni cu capetele lor proeminente sub două plăci de piatră gravate cu o floare de lotus.
Cea mai veche pagodă tip clopot de piatra care încă există în Coreea de astăzi este Bangdeunggyedan. Judecând după structura fină a sculpturi şi ornamentaţie, istoricii cred că acest pagodă a fost construită în perioada timpurie a dinastiei Goryeo.
20/10/2010 la 2:56 pm
foarte frumoasă prezentare! mulţumim carina. vot
20/10/2010 la 3:10 pm
o lectie de arhitectura,prezentata de tine cu multa munca si daruire.Este grozav faptul ca unii conducatori au avut viziunea de a omagia oameni intelepti.vot
20/10/2010 la 4:02 pm
kf, va rog mult macar sa lasati ceva spatii intre diferite obiective asa cum am lasat eu in recenzie… daca nu se pot evidentia cuvintele.
Asa pare o insiruire care nu arata deloc bine. Multumesc anticipat
20/10/2010 la 4:16 pm
frumoasa recenzie, la ce vreme e afara as prefera sa ma plimb la soare printre temple si sculpturi, asa o mica vacanta.
Carina, nu se mai aude nimic de KSR?
20/10/2010 la 4:26 pm
Pagodele mi se par deosebite, iar detaliile arhitecturale de luat in seama. Frumos Carina.
20/10/2010 la 5:19 pm
Si mie imi plac in mod deosebit aceste pagode.Pacat ca nu se vad inscriptiile.Despre ce rege Sukjong este vorba?
Vot
20/10/2010 la 5:22 pm
Mirabel, acum lucrez la KSR 18
20/10/2010 la 5:23 pm
Ana, despre Sukjong din dinastia Goryeo
20/10/2010 la 5:25 pm
Aha,mersi pt explicatie,stiu ca exista mai multi regi din timpul celor trei regate care au nume asemanatoare cu cele ale regilor Joseonului.
20/10/2010 la 7:44 pm
superba recenzie si foarte amanuntita… vot… ;)
20/10/2010 la 9:55 pm
kf, din pacate nici partea a 3-a si nici aceasta nu se gaseste la “arhitectura”. Puteti sa le puneti si acolo ca si primele doua parti? Multumesc
20/10/2010 la 10:22 pm
interesanta prezentare .Si mie imi plac pagodele cele cu acoperisuri desi nu se aseamana pe mine ma duce gandul ,la coloana infinitului a lui Brancusi
vot cu multumiri Carina
21/10/2010 la 1:03 am
Foarte frumos! dar pe masura ce citesc mai multe,ma apuca o furie pe ai nostri conducatori de tara ca nu sant in stare sa respecte si sa conserve lucruri cu adevarat valoroase din istoria noastra care nu e deloc mai prejos. Bravo lor baieti destepti ca stiu sa sa faca acest lucru!Vot pentru aceasta lectie de istorie si de conservare a ei.
21/10/2010 la 1:09 am
Carina ,am o nedumerire in ceia ce priveste Imparatul Ciu-Ciu.Este vorba de acelasi Ciu ciu din secrete,ca nu se leaga nimic?In ep 10chiar nu am inteles nimic,cei care au vandalizat palatul reginei mama, au fost jurchenii iar cand s-a facut campania de recuperare a ostaticilor tot ei au ajutat-o pe regina?adica rapitorii?Cred ca trebuie sa ma mai uit odata.
21/10/2010 la 8:32 am
Actiunea din Empress Chun Chu se petrece in perioada Goryeo, cu sute de ani dupa Secrete.
Ciu-Ciu, cum ii zici tu ( :) ) este eroina pincipala (cea care a jucat si in Imparatul marii
21/10/2010 la 8:33 am
va anunt ca Templul Geumsansa nu si-a epuizat comorile… mai sunt cateva :)
21/10/2010 la 4:55 pm
ff interesant. ii admir f mult pt grija si respectul ce-l au. in felul acesta or sa poata fi admirate multe generatii.
vot
22/10/2010 la 9:52 pm
pe mine ma surprinde de fircare data imaginatia celor care au facut toate aceste constructii… forma, decoratiunile etc
03/11/2010 la 10:50 am
Nu stiu unde le gasesti,dar oricum iti multumesc pentru lucrurile minunate pe care le aduci mai aproape de noi.