Seoul Plaza este inima adevărată a oraşului. Sigur, este o adunătură pestriţă a clădirilor care înconjoară punctul acesta în aproape fiecare direcţie, dar în acelaşi timp nu este o capodoperă de urbanism, este doar un gazon oval în mijlocul tuturor acestora.
Plaza este cel mai bine cunoscut pentru Primărie, multele hoteluri şi poarta din faţă a Palatului Deoksugung. Dar locul este cunoscut şi pentru o atracţie mult mai mică, Altarul Wongudan (원구단). Din stradă, tot ce e vizibil este o poartă colorată tradiţional, care a fost recent restaurată. Dar, pe scări în spatele ei, ascunsă de „Chosun Westin Hotel” este un memento de scurtă durată a Imperiului Daehan.
În timpul perioadei coloniale japoneze, o mare parte din Altarul Wongudan a fost demolat pentru a face loc „Gyeongseong Railroad Hotel”. Secolele 19 şi 20 au fost zbuciumate în Coreea. După 500 de ani dinastia Joseon a slăbit, regele Gojong şi regina Myeongseong au făcut tot posibilul pentru a evita modelul imperial al multor puteri ale lumii. Când China a fost înfrântă de japonezi în timpul primului război chino-japonez, în 1895, Gojong a calculat că era timpul ca ţara să-şi afirme independenţa deplină faţă de aliatul său tradiţional. În acest scop, el s-a proclamat împărat al Imperiului Daehan, în 1897. Şi cu acest titlu, Coreea a avut propriul „Fiul al Cerului”, ca o contrapartidă la cel de la Beijing.
Şi, bineînţeles că Fiul Cerului, trebuia să aibă propriul „Templu al Cerului”.
Aflat acum, în apropiere de „Chosun Westin Hotel”, Altarul Wongudan este, din păcate, în afara itinerariilor turistice.
Wongudan a fost locul unde împăratul Gwangmu a efectuat un rit pentru a ruga Cerurile să asigure o recoltă bogată. Ceremonii similare au fost efectuate în interiorul şi în afara Coreei, în perioada celor trei regate, în primul mileniu, dar în timpul erei Joseon practica a fost abandonată, mai ales pentru a evita o eventuală ofensă adusă împăratului Chinei. Dar, la începutul secolului, Gojong a ridicat altarul şi a efectuat ceremonii care simbolizau autonomia Coreei faţă de China.
În perioada de înflorire, compelxul Wongudan era compus din trei etaje, altarul de granit folosit pentru sacrificiul animal, o fântână de apă cu opt laturi, un altar pe trei nivele numit Hwanggungu (황궁우), sau “Altarul Palatului Galben” Din păcate., altarul de granit şi cea mai mare parte a complexului original a fost distrus de către guvernul colonial japonez în 1913 într-o acţiune de atenţionare nu prea subtilă, cum că ţara şi-a pierdut suveranitatea. Din fericire, s-au păstrat rămăşiţele Hwanggungu şi structura superbă de lemn construită în 1899 care se află în varful unei baze de granit păzit de peste o duzină de creaturi de piatră „haetae”, care mănâncă foc. Există, de asemenea o poartă din piatră acoperită cu ţiglă, care duce la hotel.
Aceste tobe de piatră au fost meşteşugite în 1902 pentru a comemora 40 de ani de la ascensiunea pe tron a regelui Gojong. Tobele din piatră sunt sculptate cu modelul dragonului scos în relief. Acestea sunt mostre ale sculpturii în piatră din epoca Joseon.
Atât tobele, cât şi altarul sunt într-un parc mic, al cărui perimetru este înconjurat cu turnuri inalte.
Deşi altarul Wongudan este un loc necunoscut pentru majoritatea turiştilor, şi chiar pentru unii localnici, dar este o atracţie pentru oaspeţii „Chosun Westin Hotel”, care a fost construit după ce „Gyeongseong Railroad Hotel” a fost demolat în 1968. Unii chiar au propus ca actualul hotel să fie demolat, astfel încât complexul Altarului să poată fi refăcut…
Totuşi, ceea ce a rămas din Altarul Wongudan este o destinaţie ce trebuie luată în calcul.
06/09/2010 la 5:37 pm
cum ne-ai obisnuit deja carina, o recenzie f.interesanta si bine documentata … vot
06/09/2010 la 5:42 pm
Foarte frumose pozele si foarte interesanta recenzia,vot
06/09/2010 la 6:32 pm
Multumim pentru informatii si poze, carina!!!Vot!!!
06/09/2010 la 6:48 pm
cu cea mai mare placere
06/09/2010 la 7:05 pm
Foare buna~! si un vot pe masura!
06/09/2010 la 7:20 pm
Impresionant! vot
06/09/2010 la 7:39 pm
cel mai mult mi-au placut tobele din piatra
06/09/2010 la 7:39 pm
Minunat, si in sfarsit un vot.
06/09/2010 la 7:44 pm
Wow foarte interesant!Vot!
06/09/2010 la 8:08 pm
Carina super recenzie multumim pt informatii si poze
mereu m-am intrebat unde am mai vazut coloristica cladirilor iarta-mi asemanarea dar pe oualele noastre icondeiate de paste sunt minunate vot
sa nu razi de ce am spus XD XD
06/09/2010 la 8:09 pm
nu rad… ai mare dreptate
06/09/2010 la 8:09 pm
da nici sa nu te superi XD XD XD
06/09/2010 la 8:10 pm
Olteaaaa, ce faci dragutzo? Mi-a placut mult cum te-ai luptat pentru Bidam si LSG cu fetele astea hraparete…Nu te lasa Oltea, eu te sustin mama!
06/09/2010 la 8:11 pm
Na ca mi-a luat Oltea mintile si am uitat sa votez!
06/09/2010 la 8:35 pm
Cred ca as putea admira ore intregi pictura si dantelaria de piatra… wow… ce mai! superb… si bineinteles un vot din partea mea..
06/09/2010 la 10:43 pm
As zice ca meriti 7 stele *******. desigur votvot vot
06/09/2010 la 10:44 pm
SUPERB CARINA ,VOT
06/09/2010 la 10:45 pm
OLTE SI AICI TOT LA OUA TE GINDESTI?
06/09/2010 la 10:45 pm
Frumos si impresionant ca de obicei.Vot!
07/09/2010 la 7:30 am
desi nu este o destinatie foarte cunoscuta, m-am gandit ca merita sa va povestesc despre ea
07/09/2010 la 3:20 pm
ce sa mai zic carina! superbbbbb!
22/11/2010 la 1:55 pm
Bine ca am verificat inainte sa mai scriu si eu o data. Acu am vazut ca mai exista o recenzie despre acest templu.
18/01/2011 la 4:59 pm
Bravo Carina. minunat articolul si pozele , in special cea focalizata pe dragonii foarte colorati . Asocierea pe care a-ti facut-o la ouale incondeiate eu as tranfera-o mai degraba ca o preluare de trib migrator din Asia catre Europa la MOBILIERUL PICTAT din ARDEAL , fie ca este cel secuiesc (vezi si vestitele porti secuiesti cu motive ancestrale diferite de cele maramuresene ) dar si cele sasesti din Muzeul Sibiului si Astra .Azi afaceri de familie refac pictura pe lemn de mobilier cu flori si pasari foarte colorate care imi amintesc de cornisele coreene . Cred ca si culorile si uleiurile se pregateau similar celor coreene atit in 1100 cit si in 1500 si chiar mai tirziu in Ardeal pentru a rezista la intemperii si frig ca si in Koreea.
Mi s-a parut interesanta remarca cu animalele sculptate care maninca FOC si m-am gindit la basmele noastre in care caii viteazului maninca foc (jar ) . Foarte interesanta migratia simbolica dinspre Asia protectorilor cu ajutorul focului si a Zmeilor=dragoni .Cine studiaza aceste interferente etnice si culturale in bibliotecile universitare este un om fericit .