Claudia B. [KF]

Lumea misterioasa a cafelei ~ 커피 한 잔 주세요 (2)

Written by Claudia B. [KF]. Posted in Coreea azi, Cultura, Recomandarile lunii

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

coffee2

Published on mai 09, 2012 with 11 comentarii

Regele Gojong: un mare iubitor de cafea

Primul cunoscător, am putea spune chiar expert în cafea coreeană a apărut cu mult înainte de invazia Starbucks, în perioada războiului sino-japonez.

Politica expansionistă a Imperiului Japonez a pus dinastia Joseon sub presiune la sfârşitul secolului al 19-lea. În 1895, împărăteasa Myeongseong este asasinată. Ministrul japonez în Coreea, Miura Goro a fost cel care a orchestrat complotul împotriva acesteia. Un grup de agenţi japonezi au intrat în palatul imperial din Seul, care era sub paza japoneză, iar regina a fost ucisă în aripa de nord a palatului. Împărăteasa era un obstacol în calea ambiţiilor politice fiind împotriva implicării Japoniei în Coreea, întorcându-se spre Rusia şi China pentru suport. În 11 februarie 1896, regele Gojong şi fiul său, prinţul moştenitor, au părăsit palatul Gyeongbok şi au găsit refugiu la ambasada Rusiei din Seul, unde au trăit şi au controlat guvernul timp de aproape un an. Fuga acestora s-a datorat atât fricii de lovituri de stat, cât şi din cauza asasinării reginei de către japonezi.

Acolo, i s-a „făcut cunoştinţă” cu stilul cafelei foarte îndulcite, pe care a început să-l iubească, bând cafea în mod regulat. El a guvernat ţara şi a servit cafea diverşilor funcţionari publici şi ambasadori. Din păcate, cultura cafelei nu ţinut prea mult timp în acea perioadă tumultoasă.

Mai multe despre Regele Gojong aici

Filmul care relatează o parte din povestea cafelei, din acea perioadă, se numeşte Gabi 가비 aka “Russian Coffee”.

Starurile hallyu îşi prezintă francizele de cafea

Sunt frumoşi, talentaţi, dar şi pe val cu afaceri de success. Cărui fan nu i-ar plăcea să mănânce la restaurantul lui Song Seung-hun (East of Eden, My Princess), Blacksmith, sau să se răsfeţe cu o cafea într-un loc care poartă amprenta lui So ji Sub (Always, I’m Sorry, I Love You), A Twosome Place?

Actorul Kwon Sang-woo (Cinderella Man, Stairway to Heaven) a intrat în „lumea cafelei” în anul 2009, atunci când a inaugurat propria sa cafenea Tea-us, în Myeong-dong, din centrul oraşului Seul.

La evenimentul dedicat deschiderii cafenelei, Kwon Sang-woo şi-a întâmpinat fanii şi jurnaliştii din spatele tejghelei.

Actorul a mărturisit: “Sunt mult mai agitat acum decât am fost în anii de debut şi sper ca această cafenea să devină un loc în care atât fanii mei coreeni cât şi cei japonezi, care pot veni, să se bucure unul de compania celuilalt într-un mediu confortabil.”


Numele de “Tea-us” este omonim cu “Mr. Tears”, diminutivul pe care i l-au dat fanii asiatici după rolul său din serialul SBS ” Stairway to Heaven” (2003).

Cafeneaua cu specific italian “Tea-us” este, aşa cum îşi doreşte Kwon Sang-woo, un loc casual şi foarte confortabil unde se serveşte cafea italiană şi gelato.

Actorul So Ji Sub a fost ales ca model pentru brandul de cafea “A Twosome Place” şi în plus de a devenit partenerul de afaceri al cafenelei cu acelaşi nume, localizată în Sincheon.

Între timp, în iulie, 2011 şi-a deschis propria sa cafenea “Two Some Place by 51K” în faimoasa zonă Apgujeong (districtul Gangnam/Seul), ramură a CJ Foodville, cafenea care este denumită după numele agenţiei sale, 51K. Datorită gustului pentru afaceri, dar şi a flerului său, “Shakerato vanilla latte”, pe care l-a sugerat, a fost introdus în 200 de cafeterii din întreaga ţară şi a devenit, în foarte scurt timp, numărul 1 în topul vânzărilor. De asemenea, ceaiul de ghimbir cu lămaie a devenit un best-seller în toate punctele de desfacere.

So Ji Sub nu numai că a venit cu ideea şi a participat la etapele de planificare chiar de la bun început, dar de asemenea, a venit cu meniul propriu încercând să creeze o experienţă unică, separată de imaginea brand-ului standard.

Urmând tradiţia tipică lansării unei afaceri noi, “Two Some Place by 51K” a organizat un eveniment plin de culoare prin intermediul căruia a sărbătorit deschiderea sa.

De altfel, însuşi actorul şi-a planificat apariţia la unul din evenimentele desfăşurate în timpul zilei, pentru a prepara, personal, un espresso special pentru cinci clienţi norocosi!

În afară de activităţile specifice deschiderii cafenelei, pe site-ul său oficial, a avut loc un eveniment de pre-deschidere. Prin intermediul paginii web, participanţii au avut ocazia să câştige premii speciale precum căni, şorţuri şi tricouri, iar 51 dintre aceştia, selectaţi aleatoriu, au primit pachetul de premii direct de la actor chiar în ziua deschiderii.

Actorul Song Seung-hun apare ca primul proprietar al Blacksmith, restaurant afiliat unui lanţ de restaurante italiene, lansat de Caffé Bene. Blacksmith şi-a deschis uşile anul trecut, în luna decembrie, iar de atunci Song Seung-hun îl vizitează frecvent şi se ocupă de actualizarea meniului. Restaurantul deja şi-a făcut un nume pe blogosferă şi pe internet fără a fi nevoie să se recurgă la cine ştie ce promoţii speciale. Acest lucru indică faptul că asocierea brandului cu un star hallyu ca Song Seung-hun a atras rapid o mulţime de consumatori, interesul şi încrederea în brand aducând profituri impresionante.

Din cele prezentate mai sus se poate spune că vedetele ajută brandul pe care îl reprezintă.

“Acest tip de marketing s-a fost dovedit a fi eficient în creşterea recunoaşterii unui brand şi a competitivităţii sale”, a declarat Kang Byung-oh, un profesor al Universităţii Chungang.”Dar când imaginea unui star hallyu se deteriorează, atunci şi imaginea brandului este afectată”, a mai adăugat el.

“Vedetele hallyu, proprietari de restaurante şi cafenele, obţin un răspuns pozitiv din partea consumatorilor, deoarece acestea au demonstrat abilităţile lor ca oameni de afaceri, venind cu idei proprii şi oferind nu doar imaginea unor celebrităţi”, a declarat Kim Jong-Mu, un şef al departamentului CJ Foodville.

În prima parte a recenziei Lumea misterioasa a cafelei… vă povesteam despre modul în care Coreea de Sud a fost „cofeinizată”.

Piaţa de cafea din Coreea de Sud a cunoscut cea mai rapidă creştere din lume, un coreean consumând în medie 670 de ceşti de cafea pe an.

Coreea este unul dintre importatorii cheie în ceea ce priveşte cafeaua cultivată în tări precum Vietnam şi Brazilia. Numai în oraşul Seul există 2 900 de cafenele şi 40 de lanţuri renumite din aceeaşi categorie.

Dacă aţi intrat într-o afacere care are la bază cafeaua, atunci Coreea de Sud este locul ideal. În perioada 26-29 aprilie a.c Sala Coex a organizat o expoziţie unică care i-a reunit pe toţi iubitorii de cafea sub acelaşi acoperiş.

Coffee Expo Seoul 2012 a găzduit o serie de evenimente distractive şi în acelaşi timp educaţionale cum ar fi seminarii speciale pentru furnizorii de cafea şi diferite prezentări desfăşurate pentru potenţialii antrepenori. Nu a lipsit campionatul de barista, dar şi concursul “latte art” în căutarea celui mai bun guru al cafelei. Prin urmare, acest spectacol va atrage mai mult de 20000 de cumpărători, localnici din întreaga regiune sau vizitatori din afară care doresc să-şi actualizeze cunoştinţele despre cele mai recente tendinţe apărute pe piaţa cafelei.

Timp de 4 zile mai mult de 100 de organizaţii din industria băuturilor, existente în Coreea de Sud, au afişat produsele şi tehnologia lor inovatoare cu ajutorul a 250 de standuri expoziţionale. Printre expozanţi au fost incluşi producătorii şi furnizorii de mărci de cafea şi ceai, articole subsidiare, materii prime, maşini de cafea, echipamente pentru prelucrarea cafelei şi a ceaiului, materiale de ambalare, maşini de panificatie, etc.

Coreea nu este străină de cultura cafelei la nivel mondial. Deschiderea Starbucks (primul lanţ de cafenele internaţional apărut în Coreea de Sud), cu zece ani în urmă, a stârnit setea de “cafea la pachet”. De atunci, cafenelele au devenit o parte importantă din viaţa de zi cu zi a coreenilor.

Iată o listă a celor mai binecunoscute branduri la nivel mondial şi local care pun la dispoziţie cafea delicioasă preparată cu cele mai bune boabe de cafea din întreaga lume. Cafenelele sunt locul perfect pentru călătorii care doresc să se bucure de un mic dejun uşor, cu cafeaua de dimineaţă sau pentru cei care vor să ia o pauză de cafea într-o atmosferă relaxantă.

Starbucks este incontestabil una dintre cele mai populare lanţuri de cafea din lume. Starbucks confirmă calitatea la cele mai înalte standarde prin utilizarea boabelor de cafea proaspăt prăjite expediate direct din SUA în Coreea de Sud, fără a trece printr-un centru de distribuţie. Un secret pentru gustul său delicios ar fi acela că Starbucks nu foloseşte boabele de cafea care rămân nevândute, pentru mai mult de o săptămână de la deschidere. Invazia Starbucks a avut loc în 1999, iar în prezent, există peste 450 de cafenele cu acest brand la nivel naţional. Vizitatorii oraşului Seul pot găsi cu uşurinţă cafenelele Starbucks într-una din zonele turistice importante, inclusiv Myeongdong, Gangnam, Hongdae şi Daehangno. Starbucks  vinde, de asemenea, gustări şi diverse deserturi savuroase, inclusiv sandwich-uri, covrigi şi prăjituri.

The Coffee Bean & Tea Leaf (de cele mai multe ori scurtat pur şi simplu “boabe de cafea”), foloseşte numai boabe de înaltă calitate, care sunt cultivate la altitudini mari şi culese de mână, uscate şi atent selectate în conformitate cu standardele stricte de clasificare. Deşi preţurile sunt un pic mai mari în comparaţtie cu alte cafenele, The Coffee Bean are mulţi clienţi fideli. Design-ul interior din lemn al cafenelei se potriveşte foarte bine cu aroma bogată şi gustul de cafea. The Coffee Bean oferă, de asemenea, oferă o varietate de ceaiuri premium, precum şi gustări, cum ar fi covrigi, brioşe, fursecuri, prăjituri şi biscuiţi. În Coreea de Sud există aproximativ 240 cafenele reprezentând acest brand.

Pascucci, faimosul brand de cafea italiană, vinde cafea preparată din boabe premium, care trec printr-un proces de selecţie foarte riguros. Pascucci, la fel ca şi celelalte branduri, oferă ca acompaniament la o cafea prăjituri, fursecuri, panini în stil italian şi gelato. De la lansarea primului magazin în Coreea de Sud, în anul 2002, până în prezent, Pascucci dispune de 50 de cafenele la nivel naţional.

Brand-uri locale


Numele Angel-In-Us transmite un mesaj: cafeaua este darul lui Dumnezeu oferit de îngeri. Cafeneaua foloseşte numai boabe de cafea Arabică de cea mai bună calitate şi sunt prăjite utilizând sistemul de prăjire pur (o metodă de suspendare a boabelor de cafea în aer pentru a fi prăjite uniform). Angel-In-Us garantează un gust proaspăt de cafea, dar şi o gamă largă de deserturi puse la dispoziţie astfel încât să te poţi bucura de o masă uşoară, însoţită de cafea: pâine cu sirop de arţar dulce, napolitane belgiene premium, covrigi, brioşe, sandwich-uri.
Interiorul cafenelelor Angel-In-Us oferă o ambianţă placută şi confortabilă.

Caffé Bene deţine cel mai mare număr de cafenele (640 la nivel naţional) dintre toate lanţurile de cafenele din Coreea de Sud. Acestea sunt decorate în stil european, de epocă şi oferă o varietate de băuturi din cafea. Caffé Bene oferă îngheţată făcută cu fructe naturale şi un singur tip de cafea. Sunt foarte recomandate vafele belgiene, meniurile franţuzeşti.

Caffé Bene este cunoscută ca fiind locaţia unde a fost filmat celebrul sărut cu „spumă de capuccino” dintre actorii Ha Ji-won şi Hyun Bin pentru drama “Secret Garden”.


TOM N TOMS este un lanţ de cafenele caracterizat printr-o atmosferă prietenoasă. Spaţiile sunt luminate având mese şi scaune confortabile din lemn. Se poate spune ca TOM N TOMS este versiunea coreeană a Starbucks.

Se recomandă bunătăţile gen pâinea cu miere şi alte diverse arome, covrigeii, care sunt copţi la comandă.

A TWOSOME PLACE este de fapt o combinaţie între patru fraze: “O ceaşcă de cafea”, “Noi doi”, “Un desert” şi “Un loc plin de fericire”. Mesele din lemn, lumina colorată şi pereţii roşii din cafenea creează o atmosferă plină de viaţă adecvată numelui de „A TWOSOME PLACE”, un loc care pune accentul pe acompaniament. Cafeneaua, pe lângă cafea, oferă nişte sandwich-uri delicioase. Chiar şi cei care nu beau cafea, vin să cumpere ciocolată şi prăjituri de casă.

COFFINE GURUNARU este un nume compus care combină cafeaua şi vinul. Aceasta a fost prima cafenea din Coreea de Sud care oferă atât cafea cât şi vin. Interiorul, incluzând scaunele şi pereţii, este decorat în purpuriu, culoarea vinului. COFFINE GURUNARU prepară o cafea delicioasă, folosind boabe de cafea de cea mai bună calitate, importate din întreaga lume. Acest brand, de asemenea, importă vin de cea mai bună calitate direct din Italia, astfel încât puteţi degusta vinuri de renume la preturi accesibile. O varietate de salate însoţite de un pahar de vin sau sandwich-uri panini şi o ceaşcă bună de cafea, toate acestea vor satisface clienţii de la COFFINE GURUNARU.

Sursa: Koreafilm.ro, allkpop.com, english.chosun.com, kimchisoju.wordpress.com, hancinema.net, coffeexpo.co.kr, english.visitkorea.or.k

Notă: Poze de la Coffee Expo Seoul 2012 oferite de Daniela Preduţ – Preşedinte AIRC

-Va urma-

Despre Claudia B. [KF]

Claudia B. [KF]

Claudia B. s-a născut în 1980, în oraşul Constanta. Licenţiată în Psihologie la Universitatea “Titu Maiorescu”, Bucureşti, a participat la diferite workshopuri şi seminarii formative în acest domeniu. Pasiunea pentru Coreea, ca ţară şi tot ceea ce reprezintă aceasta ca un întreg a venit odată cu serialele difuzate la televizor.

Browse Archived Articles by Claudia B. [KF]

11 comentarii

There are currently 11 comentarii on Lumea misterioasa a cafelei ~ 커피 한 잔 주세요 (2). Perhaps you would like to add one of your own?

  1. Aproape ca se simte mirosul ^^ Doamne, ce bine arata toate cafenelele, si modul de servire, si paharele si tot :) As servi o cafea acum! Mersi Clau, super articol, astept partea a 3-a ;)

  2. As vizita aceste superbe cafenele :) Numai atmosfera de acolo cred ca te determina sa intri sa bei o cafea, chiar daca nu esti bautor de cafea convins :)

  3. Claudia B. [KF]

    @Daca ar trebui sa aleg din brandurile prezentate pana acum, ar fi tare greu ^^ Si ce mai urmeaza dupa….Cred ca mi-as petrece timpul numai in cafenele, daca as locui in Seul :))))

  4. Claudia, ma duci in ispita… Ofof, mie imi place foarte foarte mult cafeaua, dar daca as ajunge in una dintre aceste cafenele, cred ca nu m-as intoarce…mai ales daca apare si proprietarul…(oricare!) Sau macar o ceasca cu inscriptie, asemanatoare celei prezentata de tine… Kamsa!

    • Claudia B. [KF]

      @Liliko Subscriu^^ Multumesc si eu ^^

  5. Wow, numai uitandu-ma la poze si mi s-a facut pofta de o cafea aburinda, d-apai sa o mai beau si in Seul :)) Ma bucur ca si coreenii au devenit asa mari consumatori de cafea, e clar ca as avea unde sa ma odihnesc intre multele plimbari pe care le-as face! Savuros articol, multumim mult Claudia! :)

  6. Felicitari pentru articol ,interesant..multumesc!
    mmm ce bine arata /..vreau si eu..:))))

  7. Claudia B. [KF]

    @Gabriela, @Miruna va multumesc pentru aprecieri ^^ In curand voi posta si partea a 3-a ;)

  8. O recenzie parfumata si aromata,noroc de mine ca acuma chiar savurez o cafea buna si fierbinte,dar parca tot i-mi fac cu ochiul acele canute jucause cu gulere de frisca spumoasa!

  9. Debea astept partea a 3, vreu o cafea.

  10. Multumesc, Claudia. Vroiam sa uit de aceste zile ploioase, gri, oarecum triste, iar articolul tau chiar mi-a facut placere. Cata bucurie poate oferi o ceasca de cafea in special ca cele prezentate.

    O zi buna

Leave a Comment