koreafilm

Forma şi culoarea coreeană a New York-ului

Written by koreafilm. Posted in Coreea azi, Fashion, Recenzii Koreafilm

Tagged: ,

koreagroupshow-thumb

Published on februarie 24, 2012 with 9 comentarii

de Andreea Neacşu

Pentru a 5-a oară, Concept Korea – grupul de modă ce ajută designerii coreeni să intre pe piaţa de americană este prezent la Săptămână Modei de la New York, aducând o varietate mare de stiluri şi talente noi.

Prezenţa acestora a fost posibilă datorită suportului acordat de către Ministerul Culturii şi a Agenţiei Korea Creative Contents (KCCA). Lee Hyun-ji, directorul Departamentului de Promovare a Artei din cadrul KCCA a declarat: “Concept Korea colaborează cu instituţii de top din New York atât pentru promovarea modei coreene, cât şi a conţinutului cultural adiacent. Intenţionam să mărim suportul acordat designerilor sud-coreeni în viitorul apropiat pentru că aceştia să poată pătrunde şi pe alte pieţe de modă din întreaga lume.”

Concept Korea aliniază colecţiile de toamnă/iarna ale celor cinci case de modă Steve J & Yoni P (designeri Jeong Hyuk-seo şi Pai Seung-yeon), Resurection (designer Lee Ju-Young), Lee Sang-hong (designer Lee Sang-hong), Son Jung-wan (designer Son Jung Wan) şi DoHo (designer Do Ho).

Tema generală pentru acest sezon este “Ink Wash Painting”, un tip special de pictat cu pensula originar din Asia de Est. Tehnica constă din aplicarea pe pânza sau hârtie a modelului dorit cu ajutorul unei pensule ce este îmbibata într-un amestec format dintr-o cantitate mare de solvent şi foarte puţină culoare. Rezultatul constă într-o suprafaţă semitransparenţă delicată şi uniformă ce nu are aspectul obişnuit al pensulei. Odată ce un model este trasat, el nu poate fi schimbat sau şters. Acest lucru face că tehnică să ceară studiu îndelungat şi multă îndemânare.




Steve J & Yoni P by Steve J şi Yoni P
Designerii Steve Jung şi Yoni Pai s-au întâlnit acum 13 ani, după absolvirea şcolii de artă “Central Saint Martins”, respectiv “London College of Fashion”. Împreună au fondat casa de modă Steve J & Yoni P, ce prezintă colecţii de lux pentru femei. Renumiţi pentru combinarea stilului cu umorul, designerii au participat la numeroase colaborări cu retaileri precum « Topshop şi 10 Corso Como Seoul » şi s-au implicat în diverse proiecte ale artistului conceptual american Jeff Koons. Pai, cunoscută şi ca Yoni P, a mărturisit că, odată cu a 3-a participare la New York se simte o îmbunătăţire a răspunsului dat de către critici şi public faţă de modă promovată de Coreea de Sud, ce devine preponderent sinonimă cu moda asiatică. O dovadă o reprezintă chiar contractele realizate cu Opening Ceremony, un mare retailer de modă cu locaţii în New York, Los Angeles şi Tokyo ce va alătura colecţiilor Steve J & Yoni P nume precum Alexander Wang, Rodarte sau Jeremy Scott. Steve J & Yoni P au prezentat haine din denim şi imprimeuri la baza cărora a stat un concept unic: în viitor, cochetăria intergalactică este totul. Timpul se schimbă şi zilele când ne uităm la stele de departe sunt pe sfârşite. În lumea modernă, explorarea constă în amploarea imaginaţiei. De-a lungul constelaţiilor, S&Y au explorat adâncurile imaginaţiei lor în căutarea futurismului funcţional: uită de costumele spaţiale voluminoase şi extraterestre şi gândeşte-te la tricouri luminoase şi rochii uşoare de mătase împodobite cu o pânză de stele şi insigne în formă de nave spaţiale. Şi adu-ţi aminte când te uiţi la vastitatea cerului din timpul nopţii că luna nu este decât la un mic pas depărtare.


Resurrection
Designerul specializat pe haine pentru bărbaţi Juyoung Lee a studiat la “Parsons The New School for Design” înainte de a lansa casa de modă Resurrection în 2004. Astăzi, Lee creează colecţii unice bogat ornamentate cu detalii. Conceptul prezentat la New York sugerează tema “Transformaţional Military Look” , ce îmbrăţişează croitoria practică şi încadrează silueta în mod natural cu volum. Paltoanele şi jachetele create parţial din bucăţi de materiale ultra-uşoare creează un efect de căldură şi unicitate estetică. Culorile folosite sunt în general culori în tonuri joase precum khaki, maro, verde şi albastru. Lee Ju-young atribuie succesul colecţiei pentru bărbaţi a casei de modă Resurection influenţei gotice şi a utilizării inovative a materialelor. Resurection se bucura de succes în industria pop mondială prin clienţi de mare renume precum Marilyn Manson, Lady Gaga sau Black Eyed Peas.


Son Jung Wan
Son Jung Wan este unul dintre cei mai cunoscuţi designeri din Coreea de Sud, colecţiile sale se găsesc în toată ţara şi ies în evidenţă prin stilul chic realizat cu ajutorul materialelor luxoase şi somptuoase şi prin atenţia acordată detaliilor. Ea s-a inspirat din culorile vibrante ale florilor aflate în zăpadă din grădină de iarnă a artistului contemporan Mark Quinn. Son Jung Wan a încercat să îşi creeze propria grădină de iarnă romantică şi feminină prin noua colecţie ce atinge un sentiment de fantezie orientală dat de vitalitate şi creativitate.


Do Ho
Do Ho şi-a lansat propria casă de modă în 1998, casa ce îi poartă numele şi este foarte cunoscută în întreaga Coree de Sud. Colecţiile ei sunt inspirate de estetică feminină clasică la care se alătura avangardismul urban. Do Ho propune în colecţia prezentată la New York un design artistic creat în stilul reginelor. În opinia designerului, orice femeie îşi doreşte să aibe o atitudine de regină, seducătoare şi graţioasă. Cu ajutorul conceptului de silueta în mişcare împreună cu detaliile ţesăturilor artizanale, Do Ho doreşte să interpreteze într-o nouă perspectivă antichităţile convenţionale precum mobila veche, bijuteriile, grădinile şi vazele pline de flori de sezon. Designerul s-a inspirat pentru formele prezentate din propriul ei stil de viaţă, din călătoriile întreprinse în urma cărora a adus acasă câte un obiect de colecţie. Do Ho a folosit diferite culori văzute din perspectiva schimbării luminii de-a lungul unei zile, de la lumina timidă a dimineţii şi a luminii vesele a după-amiezii până la strălucirea ademenitoare a nopţii.


Lie Sang Bong
Maestru al volumelor şi a geometriei, Lie Sang Bong îmbina prin creaţiile sale vestimentare cultură, arhitectură şi artă pentru a crea piese curajoase şi structurale uşor de recunoscut. Creaţiile sale au fost publicate în nenumărate reviste internaţionale, reviste ce l-au supranumit “Coreeanul McQueen”. Noua colecţie prezentată la «Săptămână Modei de la New York » este inspirată de către Dol Dam, peretele de piatră tradiţional coreean construit prin suprapunerea de bucăţi de piatră de diverse mărimi şi forme. Colecţia prezintă o reinventare modernă a versatilităţii şi frumuseţii peretelui Dol Dam, creat de către oameni şi transformat de către natură. Structura arhitecturală cu forme şi linii organice a fost transpusă cu ajutorul unui interesant mix de materiale şi detalii.


Despre koreafilm

koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

9 comentarii

There are currently 9 comentarii on Forma şi culoarea coreeană a New York-ului. Perhaps you would like to add one of your own?

  1. Foarte interesant
    Iar designerii coreeni sunt foarte talentati ^·^
    Multumim pentru acest articol,Andreea ^^

  2. Foarte bun articolul si documentarea foto si asupra designerilor . IN AFARA COREEI LA SCOLILE RENUMITE ale lumii si cu taxe imense . NU UITA CA VIN CU BAGAJUL CULTURAL COREEAN DE 3000 ani si asta este unul din atuuri pentru eleganta de lux aristocratica care are succes azi in bogata lume a Asiei care dispretuieste sexualizarea ostentativa.
    De multa vreme urmaresc cu multa atentie vestimentatia din serialele moderne a fetelor si doamenlor din diverse medii sociale si de virste de al 4ani la 90 d eani . Poti sa iti desenezi acasa citeva tinute de bussiness sau elegante . Am citeva remarci care definesc diferenta de culturi intre Bucuresti si Seoul : SORTURILE DE ZI DE ZI SI CEL ELEGANTE -purtate de domnisoare la plimbare si la serviciu sau pe strada si in autobuz. In BUC. n-ar putea merge nici 15 m fara a auzi comentarii obscene si atingeri !!!!
    PANTOFII si SANDALELE supermoderne cu tocuri imense sau ghetutele purtate cu sosete si fustite pantalon ff scurte .
    Doamnele bogate, nevestele de doctori sau bancheri, CEO de firme mari poarte in schimb rochii, taioare si bijuterii , mantouri si blanuri, genti si palarii foarte bine alese in serialele pe car ele-am urmarit recent pe TVR . Acum urmaresc
    Serialul modern CHIP DE COPIL care arata adevarate lupte in cadrul industriei modei si discriminarea de VIRSTA, FAMILIE, SCOALA si CLASA SOCIALA in relatiile d eserviciu, casatorie , colegialitate etc . DAR se pot fura modele superbe d erochii si bluze si da friu liber si noua sa ne desenam hainute si sa ne cumparam masina d e cusut ( un banut in plus) .Putem coase pentru noi si familie sau prietene . Spor la lucru-cautati in ultimii 2 ani toate articolele cu actorii coreeni prezentind moda aparute pe siteul Koreafilm sint minunate si pot fi adaptate de fiecare . Multumim voua realizatorilor pentru foto de modele si mai ales pentru schitele de mai sus!!!!

  3. Foarte înteresant. Aşa e în România, dak porţi ceva elegant se aud comentarii, dak porţii ceva mai simplu tot se aud comentarii, se vede k coreenii sunt cu mult diferiţi faţă de noi românii.

  4. Multumim spetcov pentru comentariu. Nu stiu pentru altii, dar eu nu am talent la creat haine prea mare…

  5. Despre DoHo am mai auzit, dar nu imi mai aduc aminte unde. Foarte interesanta recenzia, incet incet, K-Wave cuprinde intreaga lume

  6. Frumoase taulete dar pacat ca nu le poti purta pe toate pe strada sau evenimente!

  7. multumim pt aceasta lectie de fashion :)

  8. MULTUMIM !!!!!!!

  9. E super designeri coreeni sunt foarte foarte talentati …I love that’s !;)

Lasă un răspuns către marry