koreafilm

Fetele Soju

Written by koreafilm. Posted in Coreea azi, Hanshik - Gastronomie, Informatii utile, Recenzii Koreafilm, Recomandarile lunii, Traditii

Tagged: , , , , , , , , , , , , , , ,

soju

Published on noiembrie 02, 2011 with 60 comentarii

de Ana-Maria Ruse şi Claudia B.

Vedetele de la Hollywood au fost fetele PIN-UP în timpul celui De-al Doilea Război Mondial. Ce înseamnă termenul pin-up? O fată pin-up sau un model pin-up este acea persoană care se lasă admirată şi fotografiată în spiritul culturii pop, în scopul ilustrării unei atitudini sau a unui curent cultural. Fetele pin-up emană o atitudine feminină ce contrastează adesea cu o siguranţă de sine şi o personalitate puternică. Carierele lor se regăsesc adesea în domeniul actoriei, dansului, şi modelingului.

Termenul “pin-up” a fost pentru prima oară folosit în Anglia, în 1941, chiar dacă fenomenul exista încă din anii 1890.
Când se foloseşte expresia “pin-up girl“, de cele mai multe ori se face referire la fotografii, ilustraţii şi picturi, realizate într-o manieră de redare fidelă a modelului real, sau al unui model ideal în imaginaţia artistului.

Pentru Coreea de astăzi, echivalentul fetelor PIN-UP sunt fetele SOJU, vedete frumoase, actriţe sau cântăreţe care apar în reclamele la Soju, băutura tradiţională, cea mai populară care este asociată cu imaginea curată şi pură. De aceea este un produs potrivit pentru vedetele care doresc să facă reclame pentru acestea, în special pentru companiile de top care produc băutura.

Reclamele la soju ale Jinro Chamisul înainte de invazia fetelor soju

Soju pentru coreeni este ca un vin pentru francezi sau italieni, deoarece soju este, de obicei, consumat în timp ce se serveşte cina, şi, de asemenea, în aproape toate întrunirile sociale. Din moment ce bărbaţii sunt principalii consumatori de soju, modelele care fac reclamă băuturii sunt inevitabil tinere şi foarte frumoase, deşi ocazional vedete de tip masculin apar alături de fetele care fac reclame.

Acum, haideţi să facem o scurta trecere în revistă a fiecarui „model soju” pentru a determina care este cel mai bun!

Cine este cel mai bun model soju?

Trendul actriţelor şi cântăreţelor care apar în reclame la soju a apărut doar la sfârşitul anilor 90, când compania celebră în producerea soju, Jinro, a ales-o pe actriţa Lee Young Ae (JSA – Joint Security Area, Dae Jang Geum) pentru campania Chamisul (참 이슬). Lee Young Ae era o actriţă pe val la acel moment, şi a reuşit cu succes să creeze imaginea pe care compania Jinro o dorea pentru promovarea ambiţiosului brand.

Lee Young Ae – prima fată Soju

Ştafeta Chamisul a fost preluată de alte actriţe de seriale, printre care Park Joo Mi (Hur Jun) şi Kim Jeong Eun (Lovers in Paris).

Park Joo Mi şi Kim Jeong Eun

Apoi a venit rândul lui Kim Tae Hae (Iris, My Princess) să facă reclamă la soju, dar înainte să fie încoronată Regina Reclamelor Tv și a k-dramelor trendy.

Kim Tae Hae înainte de a deveni regina reclamelor

Au urmat alte tinere frumuseţi cum ar fi Sung Yu-ri (atunci membră a trupei Fin.K.L.) sau Nam Sang Mi (Sweet Spy, Time Between Dog and Wolf).

Sung Yu-ri şi Nam Sang Mi

În 2006 s-a lansat mult mai rafinatul Chamisul Fresh, şi odată cu el a venit rândul altor actriţe frumoase, Kim Ah Joong (200 Pounds Beauty), Kim Min Jeong (Fashion 70s, The Thorn Birds), formidabila Ha Ji Won (Damo, Hwang Jin Yi, Secret Garden) şi mai nou Lee Min Jung (Midas, Cyrano Agency).

Kim Ah Joong şi Kim Min Jung

Ha Ji Won e unul din cele mai mari nume de vedete care face reclama la soju Fresh Chamisul (http://www.chamisulfresh.com)

Lee Min Jung este figura principală a Chamisul (참 이슬). Priviti-o aici:

“Chamisul” al companiei Jinro este unul din cele mai populare branduri din Coreea de Sud. Reclamele lor nu au cu adevărat un “concept” care să iasă în evidenţă, însă “Chamisul” doreşte să ofere pentru soju o imagine mai curată şi mai naturală, iar Lee Min Jung se potriveşte cu această imagine foarte bine.

Jinro deţine alte branduri soju, cum ar fi J, care a început cu vedeta Song Hye Kyo (Autumn in My Heart, Full House).

Song Hye Kyo pentru J

Modelul devenit actriţă, Shin Min Ah (The Beast and The Beauty, My Girlfriend is a Gumiho) deţine acum onorurile ca fată soju.

Shin Min Ah în postura de fată soju

“J” aparţinând tot Jinro este, de asemenea, un produs care are un nivel mai slab de alcool, 18,5%. Conceptul comercial pentru “J” este acela al unei băuturi mai plăcute la gust, şi, de asemenea, imaginea pe care Jinro o portretizează este că “J” este mai sănătoasă decât alte produse soju. Shin Min Ah se potriveşte perfect cu această imagine, pentru că inspira naturaleţe, eleganţă şi sănătate.

Cel mai nou brand de la Jinro este “Jeul Gyo Chat Gee”, care înseamnă favorit în limbajul de pe Internet, iar cea care reprezintă brandul este Park Min Young (City Hunter, Man of Honor). În spotul publicitar dansează oferind o imagine tinerească. Acest nou produs de soju, Jinro, are nivelul cel mai slab de alcool, Park Min Young fiind aleasă cu scopul de a portretiza o imagine mult mai tinerească şi inocentă.

Park Min Yeong pentru cel mai nou brand de la Jinro

Dar Jinro nu este singurul jucător de pe piaţa soju. Lotte Liquor deţine de asemenea câteva branduri soju.

Cheoeumcheorum (La fel ca prima oară) o are ca model pe Lee Hyo Ri nu doar pe reclamele printate, ci şi în cele tv. Conceptul spotului publicitar este cel de agitare a sticlei soju, pentru că făcând acest lucru o determină să mişte din şolduri. În mod frecvent, atunci când coreenii consumă soju, agită sticla înainte de a desface capacul pentru a bea.

Lee Hyo Ri pentru Cheoeumcheoreum (처음처럼) – 2007

Dar până ca Lee Hyo Ri să devină vedeta brandului, actriţa Go Hye Sun (The King and I, Boys over Flowers) şi cântăreaţa Kim Yuna au reprezentat marca.

Go Hye Sun şi Kim Yuna

Există un brand care se numeşte Cheoeumcheorum Cool, iar ei au ales-o pe cântăreaţa şi actriţa UEE, membră a trupei k-pop After School.

UEE, celebră pentru proporţiile ei, este Cool

Compania Kumbokju (금복주) deţine băutura soju cu numele Charm, reprezentată de cântăreaţa Son Dambi şi de actriţa Park Han Byul (Couple of Trouble, My Black Minidress).

Son Dambi şi Park Han Byul pentru Charm

Cântăreaţa, modelul şi actriţa Son Dambi reprezintă „Seducţia” soju, conceptul din spatele reclamei comerciale fiind acela că o fată mai puţin atractivă poate deveni mai frumoasă atâta timp cât tipul din reclamă continuă să bea.

Modelul lor la ora actuală este actriţa Lee Da Hae (East of Eden, Chuno).

Lee Da Hae şi farmecele sale promovează Charm

Marca C1 o are ca model pe Han Ye Seul (Couple of Trouble, Tazza), iar la începuturi Han Hyo Joo (Brilliant Legacy, Dong Yi) era vedeta de pe reclamă.

Fetele soju actuală şi anterioară, Han Ye Seul şi Han Hyo Joo pentru C1

Yipsejoo, brandul mărcii Bohae a fost reprezentat de Jang Nara (Wedding), Han Ji Min (Dae Jang Geum, Yi San) şi Jung Rye Won (My Lovely Samsoon).

Jang Nara, Han Ji Min şi Jung Ryeo Won

Modelul lor curent este cântăreaţa Baek Ji Young. Baek Ji Young pentru Bohae reprezintă “Yipsejoo”(잎새주), care este un soju preparat din arţar, iar în reclama il întreabă pe chelner de “Lips” (ceea ce implică faptul că ea cere buzele cuiva).

Baek Ji Young pentru Yipsejoo

Probabil singurul grup de fete soju este trupa Secret, care cântă şi dansează pentru Jeounday.

Secret şi reclama lor tv la Joeunday

O2 Linn, brand al cărui nume vine de la soju oxigenat, le-a ales pe Han Chae Young (A Man Called God, Boys over Flowers) şi Yoo In Young (A Man Called God).

Han Chae Young şi Yoo In Young pentru O2 Linn

Potrivit Donga.com, Lee Hyori este celebritatea cu cel mai lung contract comercial pentru un brand soju. Ea a fost fata soju timp de 3 ani şi 7 luni, Baek Ji Young a fost timp de un an şi 11 luni (pentru Yipsejoo), iar Lee Min Jung a fost timp de un an şi 4 luni.

Lee Hyori a schimbat jocul fetelor soju, deoarece în trecut acesta a fost dominat de actriţe de sex feminin. De asemenea, Lee Hyori a jucat un rol important pentru succesul care l-a avut soju “Like the First Time”. Reclamele în care a aparut au fost atât de populare încât coreenii au adoptat aşa-zisul concept “Hyori Joo” sau “Hyori Drink”.

Cele mai multe branduri de Soju sunt fabricate în Coreea de Sud. Deşi la baza preparării acestei băuturi stă orezul, alte mărci preferă să-l înlocuiască sau să completeze cu alte produse care conţin amidon, cum ar fi: cartofii, grâul, orzul, cartofii dulci sau tapioca (dangmil).
Gustul său se poate compara cu cel de vodca, deşi este mai aromatizat având un gust uşor dulce datorită conţinutului de zaharuri adăugate în timpul procesului de fabricaţie. El se bea în combinaţie cu diverse feluri de mâncare, este limpede şi variază în conţinutul de alcool de la aprox. 20% la aprox. 35% . Soju reprezintă prima băutură distilată care a apărut în jurul anului 1300 în timpul ocupaţiei mongole din Coreea şi câteodată se confundă cu vinul de orez sau cu binecunoscuta băutură japoneză, sake.

Cum se bea soju?

Coreeni obişnuiesc să meargă să bea soju împreună cu prietenii, colegii, familia sau chiar şi cu profesorii. E un obicei comun printre studenţi să ia cina şi să bea soju cu cei mai în vârstă şi cu profesorii. Astfel îşi arată respectul pentru aceştia.
Soju se serveşte în păhărele mici, şi uneori se amestecă cu suc de lămâie sau se foloseşte şi la prepararea altor combinaţii de băuturi gen cocktail. Atunci când este consumat, în mod tradiţional, coreenii folosesc anumite tehnici proprii de servire (de preferat să se folosească ambele mâini). Una din regulile importante este acea ca niciodată sa îţi torni singur în paharul din care bei şi niciodată să îl umpli până când acesta nu ramane gol.

Reguli şi formalităţi cu privire la consumarea soju

1. Niciodată să nu-ţi umpli singur paharul pentru că este nepoliticos în prezenţa altcuiva (decat dacă bei de unul singur);
2. Dacă cineva mai în vârstă îţi toarnă soju în pahar, trebuie să-l ţii cu ambele mâini. Dacă persoana respectivă e mai tânără, o singură mână e de ajuns;
3. Dacă vrei să torni băutura cuiva mai în vârstă, sticla se ţine cu ambele mâini (2);.
4. Înainte de a bea, ciocneşte paharul cu ceilalţi (3);
5. Dacă eşti femeie, e politicos să te întorci într-o parte şi apoi să bei (4);
6. Când invită pe cineva la băut, coreenii spun “술 한잔 해요” (sul hanjan haeyo) – “Hai să bem împreună”;
7. Coreenii beau paharul până la fund, dintr-o singură înghiţitură;
8. Când beau, tinerii joacă diverse jocuri amuzante, iar cel care pierde trebuie să bea în plus.

A bea soju e ceva foarte comun, e chiar o tradiţie în Coreea, iar dacă bei cu cineva îţi poţi face noi prieteni. De aceea, nu refuza o invitaţie de a bea soju, poate cel care te invită vrea sa fiţi prieteni. Este cea mai ieftină băutură alcoolică din Coreea, costa în jur de 3000 woni (3 dolari) sticla. Sticlele de soju sunt întotdeauna verzi.

Surse: soompi.com, korea.net, eyesinkorea.blogspot.com

Despre koreafilm

koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

60 comentarii

There are currently 60 comentarii on Fetele Soju. Perhaps you would like to add one of your own?

  1. Ce material bine documentat! Felcitari fetelor! Sunt uimita de ceea ce ati reusit sa realizati! Bravo!!!!!!!! Si ce actrite minunate au! Nu-i de mirare ca au de unde sa aleaga! Iar reclamele sunt imbietoare. E greu sa ma decid cine m-a convins mai mult!

    • Julia, mulţumim! Ne bucurăm că place :) Sunt una mai frumoasă ca cealaltă, adevărate bijuterii. Şi pt mine e la fel de greu :)) ( ca să nu fiu subiectivă şi să spun că Ha Ji Won) :P

  2. pfffiiii cate “licori magice” sunt… :))… Eu o s-o aleg pe ceamai slaba deocamdata… Ma pastrez pentru cheful de Mihail si Gavril caci am auzit ca ne face cinste Mihaela si Livia :))…

  3. wow…toate arata foarte bine, dar eu le-as alege pe HJW si LYA. Multumim pt. recenzia foarte foarte bine documentata si interesanta! ^_^

    • Cu placere!

  4. ametitoare recenzie @-@ nu doar pentru bauturile in sine sau pentru fetele superbe cu niste talii de invidiat de parca ar manca o data la doua luni ci si pentru documentatia ampla si foarte interesanta
    multumim ana … cred ca as incerca si eu din bauturile prezentate pe cand intalnirea fanilor la un soju?Sunt convinsa ,ca multe dintre voi tinerelele ati putea face fata cu brio la prezentarile fetelor SOJU

    • Oltea, art e scris împreună cu Claudia :) Mulţumim! Da, ar fi frumoasă o întâlnire la un pahar de soju :)

      • Claudia imi cer scuze ca nu am fost atenta la cine a scris articolul ,sper sa nu te superi ca-ti multumesc cu intarziere ……va pupic pe amandoua

  5. m-a luat valul si am uitat de punctuatie am scris de-avalma hi hi hi or fi gradele de vina sau (invidia …hi hi hi hi )cand vezi atata frumusete si corpuri bine conturate?

    • lasă noona, nu-ţi fă probleme că şi fetele cred că s-au “ameţit” că au scris de două ori acelaşi lucru… cred că e din cauza soju-ului….hihihihi!

      Ana, Claudia să nu vă supăraţi pe mine, dar am citit de două ori acelaşi lucru…puteţi verifica: “Coreenii servesc soju în păhărele mici, îl amestecă cu suc de lămâie sau îl folosesc şi la prepararea altor combinaţii de băuturi gen cocktail.Atunci când este consumat, în mod tradiţional, coreenii folosesc anumite tehnici proprii de servire ”

      În rest articolul este interesant şi e curios cum la noi reclamele la băuturi alcoolice sunt interzise, iar la ei sunt pe val…hihihi!….La noi nu e nevoie de reclamă, oamenii beau oricum din orice poziţie şi la orice oră din zi şi din noapte….”hâc, eu cu cine votez?”

      • Se mai întâmplă, am remediat acum, mersi că ne-ai atras atenţia!

        Reclamele la băuturi alcoolice sunt interzise la noi? Cum vine asta? Eu văd o grămadă la televizor :))

        • la ce băuturi alcoolice ai văzut tu reclame?

          să nu spui că la bere….

          • Berea si vinul sant trecute in nomenclatorul de alimente!

          • In primul rand la bere (de ce sa nu spun la bere, nu e tot bautura alcoolica?), la vin, la sampanie, la votka, si la alte minuni. Am vazut si vad o multime de reclame la bauturi.

  6. Pana nu devin entuziasmata total, in primul rand, mai mult decat felicitari, Ana! :* O recenzie pe cinste!

    • :( Oameni buni, citiţi vă rog prima oară de cine sunt scrise articolele, nu e meritul doar al meu, împreună cu Claudia am lucrat îndelung la această recenzie!

  7. Acum :
    1. Lee Young Ae – rafinament si eleganta.
    2. Ha Ji Won – corp superb, atitudine pe cinste, zambet larg, exact cum o iubesc eu!
    3. Shin Min Ah – adorabila! Gropitzele din obrajori si urechiusele acelea mici si usor ascutite nu o fac sa se dezminta de rolul din Gumiho.
    4. Lee Dae Hee – pff.. :X :X :X
    5. Song Kye Hyo – pff :X :X :X
    6. Actrita din Midas – superba
    KIM TAE HEE – :X :X :X :X :X :X Mai mult decat a Princess :X

  8. Imi pare rau, nu am vazut mentiunea de sus…
    - Felicitari Claudiaaa…o munca multa, sunt sigura, plina de informatii pertioase si fotografii excelente!!! Un articol plin de viata, care place! Multumim din suflet!

  9. Ana,Claudelu,m-ati ametit cu aceasta recenzie ,cred ca la noapte numai sticle verzi am sa visez! Frumoase fete,dar parca le-ar fi stat mai bine alaturi de o sticla de cicoritoare! Atat de tinere , fragile si stau cu paharul in mana ,dupa parerea mea nu se prea pupa ,dar se poate bea! Si eu mi-as dori sa am ocazia a gusta macar un pahar de soju,din curiozitate ,ca prin toate filmele se bea in draci,de nici nu mai e nevoie de reclama!

    • Livia, mie nu stiu de ce, dar soju imi pare o bautura feminina :)) Asa ca parca le sta bine fetelor, paharelele sunt simpatice, sticlele la fel :P Numai sa nu intreaca masura, sa fie carate in spate pe urma =))

  10. Ana eu nu am comentat despre reclamele de la noi,care sant o gramada ,ci am spus ceva care e bine de stiut, cand te duci cu tichetele de masa la cumparaturi!hi hi hi!

    • Inseamna ca ai vazut si tu reclame la bauturi alcoolice pe posturile noastre, nu vorbesc prostii :))

  11. Oho! la votca cu lupu,la soare cu alexandrion,cu Dorel la unirea si lista ar putea continua cu gin si alte minunatii de te ia ameteala numai gandindu-te la ele!

    • :)) Daa….

    • astea erau odată ca niciodată…..Acum nu se mai dau reclame la băuturi alcoolice (tării)….doar la bere și vin…..dar nu are rost să mai lungesc vorba… eu nu am mai văzut de mult o reclamă la votcă, coniac sau alte băuturi spirtoase, de genul acesta….dar dacă voi ați văzut înseamnă că nu ne uităm la aceleași posturi TV…

      • Crib, nu vorbesc din basme, eu am văzut destule. E posibil să nu urmărim aceleaşi posturi :))

  12. :)) ce draguta e reclama cu Han Ji Min! felicitari fetelor pentru recenzie; mi-a placut mult! ^^

    ma tot gandesc cum ar fi sa avem si noi varianta tuica? =))) si cine ar face reclama? :))

    • si mie mi-a placut mult reclama cu Han Ji Min :) Multumim Oana!

      Sa stii ca eu ma gandesc la soju ca la tuica noastra, cu exceptia ca soju cred ca e apa de ploaie pe langa tuica noastra intoarsa :))

      • :))) daaa, soju e mai slabut ca tuica (are vreo 20 de grade sau ceva de genul).

        grupa mea a avut o conversatie interesanta cu proful de coreeana pe tema bauturilor alcoolice, mai ales despre soju si tuica :)) spunea si el ca la cat de tare e tuica noastra daca ajungem in coreea o sa bem soju ca apa! :))

        putem participa la concursuri de baut soju daca avem antrenament cu tuica! :D :))

        • =)) Ft tare! Din pacate la tuica nu fac fata, am gustat si am crezut ca mor :)) Mi-a iesit pe nas, dar la soju cred ca as face la un paharel :P (sau o sticla) :))

          • lasam tuica barbatilor; noua sa ne dati soju! :)))

          • De acord! :P

      • Cat mai tin eu la tuica noastra :))) NU ma intelegeti gresit :P

  13. han ji min e favorita mea. Ador reclama. =))))))))) Felicitari fetelor. O munca asidua

  14. Foarte interesant!Chiar nu stiam de termenul “pin-up”.Felicitari pt. munca depusa,se vede ca e o recenzie bine documentata.
    Fetele sunt uimitoare.As vrea sa fac un clasament in ordinea preferintelor,dar cred ca e nedrept.Fiecare are propriul farmec si frumusetea etalata in mod diferit.

    • Eu parcă am mai auzit prin filmele americane, una din fetele Pin-up pt soldaţii americani era Marilyn Monroe, pe care o admirau în postere.

      • Da,e posibil sa ai dreptate.Era indolatrizata de barbati,pt. ei era tipul ideal de femeie la care toti visau cu ochii deschisi. :)

      • In perioada Celui De-al Doilea Razboi Mondial erau foarte la moda posterele cu pin-up girls. De fapt termenul vine de la a pune/prinde pe perete
        (PIN UP = A PRINDE CU ACE DE GAMALIE).

        • Aşa! Bravo :) Ai dreptate! Let’s pin-up this Soju Girls :))

          • ;)
            Let’s do this :)

        • Mersi mult de informatie! :)

          • Cu placere.

  15. Felicitari pentru recenzie!
    Ati muncit enorm, se vede. Reclamele sunt interesante, in stilul caracteristic coreean. Cel mai tare m-a distrat cum canta tipul din reclama la Chamisul.

    E plin de fete in recenzie si eu zic de tipul ala :))
    Dar mi s-a parut foarte amuzant si linia melodica excelenta.

    In rest, reclamele sunt toate interesante si cu idei foarte diferite.

  16. Multumim pentru efortul vostru. Iar sfaturile de la final sunt foarte bine-venite. Poate ma invita si pe mine careva la un pahar, la o sticla …

  17. Multumim pentru efortul vostru, Ana, Claudia. Iar sfaturile de la final sunt foarte bine-venite. Poate ma invita si pe mine careva la un pahar, la o sticla …

    • Anca, un pahar nu e de ajuns, poate o sticla, chiar 2 da, de ce nu? :))) Eu initial am crezut ca beau apa, apoi am inceput sa ma incalzesc. Ana stie!

      • He he ! Dar Ana nu a incercat ? :P

        • Eu inca nu, dar vreau sa experimentez :))

  18. oare ce gust are?

    • Cred ca seamana cu tuica :P.
      Oare din Romania avem vreo sansa sa bem soju?

      • Da, se poate achizitiona de la magazinul coreean online. ^^

        • Merci. Cred ca de sarbatori o sa incerc :P

  19. Pai daca soju are in jur de 20 de grade,adio visinata pentru iarna! Parca incep si eu sa tin mai mult la tuica noastra de prune!

  20. waaa, ma asteptam sa fie vreo 2-3 fete soju, nu atat de multe :))

  21. http://www.koreanfood2011.ro, numai aici veti gasi cele mai bune produse alimentare coreene precum si celebrul lichior de orez SOJU!

    • Am aflat si eu recent de magazinul acesta, dar inca nu am comandat. Si mie mi s-a parut ca are produse bune si variate, dar daca si tu sustii asta, atunci chiar o sa incerc dupa ce strang fonduri :P

  22. Mi-am comandat ieri, sper să ajungă mâine, şi Soju, şi ramyeon, pepero şi snacksuri :D Abia aştept să le încerc!

  23. Am gustat soju în sfârşit :) Nu mi-a plăcut la început, dar pe parcurs mi s-a părut mai bun, acum pot chiar să zic că-mi place :))

  24. Toate sunt frumoase si s-au descurcat bine in prezentarea diferitelor tipuri de soju, totusi eu le prefer Ha Ji Won si pe Han Ji Min. Am observat ca ati scris niste reguli de bune maniere atunci cand se consuma soju. Le voi retine ca sa le pot aplica daca voi ajunge candva in Coreea. Va multumesc!

Leave a Comment