Dinastia Goryeo: Imparatul Uijong

Written by biancamishil. Posted in Istorie, Istorie si cultura, Recenzii utilizatori

Tagged: ,

b7nlzm

Published on octombrie 23, 2011 with 9 comentarii

Image and video hosting by TinyPic

Imparatul Uijong (1127 – 1173) a fost al optsprezecelea monarh al dinastiei coreene Goryeo si a domnit in perioada 1146 – 1170. El a fost precedat de Imparatul Injong si succedat de Imparatul Myeongjong.
In timpul domniei sale, Imparatul Uijong si-a onorat consilierii cu nenumarate ceremonii. El a urat razboinicii, adesea fortandu-i sa participe la concursuri de arte martiale doar pentru distractia sa si a functionarilor publici, si atribuindu-le portii mici de teren. De asemenea, cel mai mare viciu al imparatului, bautura, i-a infuriat ingrozitor pe razboinici.

In cele din urma, in toamna anului 1170, dupa discriminari constante, furia oficialilor militari a explodat. Cativa luptatori, printre care si Jeong Jung-bu, Yi Ui-bang si Yi Go, au inceput o revolta militara care s-a sfarsit prin uciderea functionarilor publici, detronarea imparatului Uijong si numirea unui nou conducator in locul sau.

Domnia. Familia Regala si Curtea

Pe vremea cand Uijong era inca print mostenitor, atat tatal sau, Imparatul Injong, cat si mama sa, Doamna Im, au pus la indoiala dreptul lui de a urma la tron. Imparatul Injong avea rezerve cu privire la talentul si capacitatea printului de a guverna, in timp ce Doamna Im dorea ca cel de-al doilea fiu, Printul Kyong, sa fie incoronat. Uijong a urcat pe tron numai datorita sprijinului ferm al tutorelui regal, Chong Supmyong, care i-a asigurat pe parintii regali ca il va ghida si instrui personal pe print odata ce va deveni monarh. Dorind sa-si afirme independenta, Uijong s-a aliat cu orice grup dispus si, prin urmare, el insusi s-a implicat intr-o lupta pentru putere interna cu familia sa si cu aristocratii centrali.

Inca de la inceputul domniei, Uijong a ramas suspicios cu privire la fratele si la familia mamei sale, clanul Chongan Im. Un frate de-al sau a abandonat rapid lupta politica, alegand sa devina calugar budist la prestigiosul templu Hungwang. Un alt frate, Printul Kyong, a suferit un mare esec atunci cand Uijong l-a deposedat de un numar mare de titluri in anul 1151 si i-a eliminat asociatii. Kyong s-a aflat in relatii bune cu familia mamei sale, mai ales cu Im Kukchong, si prin intermediul clanului Im a fost legat indirect de trei functionari epurati, Chong So, Ch’oe Yuch’ong, si Yi Chaksung. Uijong a suspectat un complot in momentul in care eunucul Chong Ham si un alt civil, Kim Chonjung, aliat al regelui, au nascocit zvonuri cu privire la o tradare planificata de Printul Kyong si un numar de functionari asociati cu clanul Chongan Im. Desi informatiile nu au fost intemeiate, Chong Ham si Kim Chonjung au reiterat povestea, construind un caz impotriva fratelui monarhului si a rudelor sale. Motivele lui Kim Chonjung au fost departe de a fi pure. Koryosa sustine: “Chongjung se afla in termeni neprietenosi cu sotul surorii reginei, Seful Biroului de Insotitori ai Palatului (naesi nangjung) Chong So, si cu fratele reginei, Im Kukchong.”Kim si eunucul Chong Ham au fost prieteni timp de mai multi ani. Acum, din cauza ranchiunii meschine, au perceput atmosfera de joc pe temerile proprii ale regelui, culminand cu demiterea acelor functionari “anti-Uijong”.

Chong So s-a nascut in Tongnae, aproape de orasul modern Pusan, si a intrat in serviciul dinastic prin privilegiul um de rang mostenit, fiind numit insotitor. Familia Chong a fost mult timp activa in politica locala, si multi dintre membrii sai au devenit conducatori de judet (hojang). In timp ce servea drept insotitor la palat, Chong So i-a contestat probabil pe eunuci si pe Kim Chonjung, contribuind la incidentul din 1151. Dar incidentul a expus o schisma mult mai profunda. Nu numai ca Uijong a fost suspect cu privire la familia mamei sale, dar el a centrat , de asemenea, atacul asupra persoanelor asociate cu Han Anin, care a aparut in timpul domniei Imparatului Yejong (1107-1122) si apoi a fost epurat de Yi Chagyom la inceputul domniei lui Injong. Desi Han Anin a murit in anul 1122, asociatii sai au continuat sa influenteze politica in domniile Imparatiilor Injong si Uijong, devenind obiective ale campaniei de epurare. Acesti oameni, unii dintre ei cenzori, au fost vinovati cel mai probabil de protestul indreptat impotriva lui Uijong si a autoritatii sale. Fortele curtii regale, cu toate acestea, au fost puternice. In termen de o luna de la inlaturarea lui Chong So, dinastia a inregistrat crimele sale presupuse in registrul guvernului, impreuna cu cele ale lui Ch’oe Yuch’ong si Yi Chaksung.
In urmatorii sase ani, putine vorbe au mai fost auzite despre Chong So. Apoi, in 1157, o alta schisma a izbucnit atunci cand Uijong si-a exilat propriul frate, pe Printul Kyong, la Ch’onanbu si a retrogradat multi dintre aceiasi oameni retrogradati in anul 1151 – Chong So, Ch’oe Yuch’ong, Yi Chaksung – precum si pe Kim Iyong si Im Kumchong. Temandu-se ca mama lui, Doamna Im, va vrea sa blocheze actiunile sale, Uijong a trimis-o la templul Poje si a incercat sa-i arate ca el nu a avut nicio putere asupra evenimentelor intamplate. Un istoric a comentat:

“Tradarea Printului Kyong nu este clara. Mama lui este inca in viata si sufera din cauza exilului fiului ei. Uijong este nerecunoscator. [Ch'oe] Yuch’ong este un renumit cenzor. [Yi] Chaksung, pur, principial, si in orice caz un bun cenzor, nu este placut de Chong Ham si nu este in masura sa scape de exil. Of !”
Oamenii epurati au disparut de la curte pana la lovitura militara de stat din anul 1170. Cu toate acestea, in anii ’50 si ’60, acesti oameni erau in curs de dezvoltare fragila si pastrau oarecum legaturi indirecte cu armata. Kim Iyong, de exemplu, a fost cumnatul lui Chong So si inrudit prin casatorie cu Chong Chungbu, liderul recunoscut al loviturii de stat din 1170.
Uijong a fost determinat sa se elibereze de oficialii puternici, in special de cei apropiati clanului Chongan Im. Insasi legaturile rezultate din casatoria lui Uijong dezvaluie aceasta incercare de a scapa de puterea rudelor sale – in special de familia mamei sale. Pe vremea cand era print mostenitor, el s-a casatorit cu o membra a propriului sau clan, fiica lui Sado On, care a fost stranepoata Regelui Munjong. In trecut, regii apelau la propria lor descendenta pentru sotii, in scopul de a reduce influentele exterioare. A doua casatoria a lui Uijong a avut loc in anul 1148, cand s-a casatorit cu fiica lui Ch’oe Tan. Familia lui Ch’oe Tan trebuie sa fi fost oarecum o selectie de compromis. Tatal lui Tan a fost eliminat de un grup de noi elite, aflate sub conducerea lui Han Anin. Tan s-a casatorit cu fiica lui Wonae, membru al clanului Chongan Im. Aliindu-se prin casatorie cu o familie fara tendinte politice puternice, Uijong ar fi sperat sa se elibereze de complicatii.

In mod traditional, regii din Goryeo au fost nevoiti sa se confrunte cu o structura civila fracturata. Uijong nu a facut exceptie. Istoricii dinastiei sunt aproape unanimi in a concluziona ca regalitatea Goryeo a fost destul de slaba in comparatie cu marea putere a clanurilor centrale aristocratice. Chaech’u (Consiliul de Stat) a devenit locul puterii politice in care multi nobili detineau functii. Prin decizii de grup, acesti barbati au condus efectiv tara, si in eforturile lor unite, chiar si individuale, au impiedicat actiunile regelui. Cu toate ca membrii acestui grup au avut opinii diferite cu privire la Uijong, o alta institutie, birourile cenzoriale (Taegan), a devenit tot mai vocala. Ea critica comportamentul regal inadecvat si gestionarea incorecta a treburilor de stat. Acesti functionari au ratificat, de asemenea, numirea functionarilor civili si militari, devenind o constrangere institutionala importanta privind autoritatea regala.

Protestul Institutional

In timpul domniei lui Uijong, un baraj zgomotos de critici au fost aduse impotriva regelui si a activitatilor sale. Cenzoratul l-a criticat pe Uijong in nenumarate situatii, atacand administratia sa saraca, numirile nechibzuite, precum si comportamentul lui general. Cenzoratul nu a criticat numai starea generala a afacerilor. De asemenea, a fost atacata in mod repetat placerea regelui pentru polo (kyokku), pana cand Uijong a abandonat acest joc in anul 1152. Comportamentul omului Uijong a fost vazut la fel de suspect si inacceptabil de catre cenzori. Criticii politici au condamnat si comportamentul oficialilor de rang inalt care l-au sustinut pe rege, precum si al eunucilor si insotitorilor de la palat. Chong Ham, eunucul care a ajutat la indepartarea Printului Kyong, a fost o tinta speciala a atacurilor.

Uijong a rezistat acestor atacuri in diferite moduri. O tactica a fost pur si simplu sa ignore protestul. Cu determinare, Uijong s-a intors impotriva cenzorilor si i-a fortat sa accepte deciziile sale. Intr-un moment de furie, imparatul a ars in fata cenzorilor un memorial rusinos. Desi Uijong a preferat sa foloseasca tehnici diplomatice, aceasta a fost o actiune extrema. El a incercat sa se apropie de conducatorii functionarilor si ai cenzorilor, invitandu-i la banchete regale si la petreceri in gradina, fiind astfel capabil sa realizeze multe victorii. Uijong a dat dovada de o ingeniozitate considerabila in ceea ce priveste stoparea criticilor cenzoriale. In anul 1160, atunci cand toate celelalte masuri pareau sa fi esuat, el a conceput o modalitate unica de a-si reduce la tacere criticii. Istoria relateaza:
“Regele a plecat la Pavilionul Inji, cunoscut si ca Pavilionul Kyongyong. El a prezentat un poem in care scria: <> In consecinta, regele a construit pavilioane acolo, pe care le-a decorat. Alaturi de insotitorii sai de la palat, s-a imbatat zi de zi si s-a bucurat de el insusi, neavand nicio preocupare pentru afacerile de stat. Cenzoratul i-a cerut sa se abtina, dar regele, folosindu-se de poem, a explicat imediat visul sau de a-l respinge. Dupa aceasta, cenzorii au tacut.”
Uijong a incercat sa manipuleze Cenzoratul pentru a-si atinge obiectivele. Niciun incident nu demonstreaza mai bine acest lucru decat ca el s-a folosit de Cenzorat pentru a-l elimina de la putere pe fratele sau, Printul Kyong, precum si pe alti antagonisti potentiali, in 1151, respectiv in 1157. In ambele cazuri, regele, increzator in victorie, a chemat Cenzoratul sa investigheze acuzatiile si a reusit sa castige astfel verdicte importante impotriva adversarilor sai.

Sustinatorii Imparatului Uijong

Uijong nu a fost lipsit de aparatori. Multi oameni care au facut parte din elita dinastiei sale s-au aliat cu regele in luptele duse impotriva familiei mamei sale si a cenzorilor. Desi regele nu a posedat doar o putere simbolica si legitimitate incorporata, el a avut o mare indemanare in afaceri. Multi aristocrati si-au considerat viata mai usoara si, probabil, economia lor personala s-a imbunatatit, prin sprijinirea monarhului. Altii s-au aliat cu Uijong deoarece le-au displacut oamenii care se opuneau lui. Chong Supmyong, care l-a sprijinit pe Uijong in lupta pentru putere, a ramas un consilier credincios. Kim Chonjung, un oponent al clanului Chaongam Im, a ramas, de asemenea, aproape de Uijong. El a promovat examenul de stat, la fel ca multi alti functionari care au lucrat cu monarhul. Astfel, regele a avut un cadru format din numeroase talente, care l-au ajutat sa ia hotarari importante in guvern.
In cautare de aliati, Uijong si-a gasit sprijinul in eunucii si in insotitorii de la palat. Eunucii au fost intotdeauna priviti cu scepticism de catre scriitorii confucianisti deoarece acestia nu au putut produce mostenitori. Mai mult decat atat, eunucii si oficialii confucianisti au concurat frecvent pentru favoarea regala, ceea ce i-a facut antagonisti politici. Pentru compilatorii istoriei Dinastiei Goryeo, ei au devenit rivalii lui Uijong. Pentru Uijong, cu toate acestea, ei au devenit asistenti, sprijinindu-i eforturile fara gres. Chong Ham a rezumat relele comise de acest grup, dar au existat alte persoane implicate in politica, care au facilitat retrogradarea multor functionari. De la insotirea regelui in calatorii si pana la supravegherea cheltuielilor regale, eunucii au descoperit numeroase moduri de a se imbogati sub conducerea lui Uijong. Insotitorii de la palat, de asemenea, au instigat vointa regala.

Initial, tinerii aristocrati care au devenit ucenici in birourile guvernamentale prin intermediul patronajului regal, au devenit insotitori si l-au ajutat pe rege cu privire la politica curtii si la complexitatea guvernarii. In timpul domniei lui Uijong, s-a produs o schimbare dramatica cu privire la statutul social al insotitorilor de la palat, astfel incat mai putini barbati care au provenit din familii prestigioase au ocupat aceste functii. Din cei treizeci si sase de insotitori, doar cinci au fost admisi la examinare. Sase au venit din medii umile, unii au fost functionari, iar altii eunuci. Uijong a avut nevoie de oameni pentru a concura. Prin selectarea insotitorilor din medii modeste si aducerea acestora la curte, el a gasit oameni dispusi sa sprijine cauza sa.
Insotitorii de la palat, in loc sa-l descurajeze pe rege pentru activitatile mai putin luminate, l-au sprijinit in neglijarea afacerilor de stat. Insotindu-l pe Uijong in nenumaratele sale calatorii, insotitorii au promovat o atmosfera toxica. De asemenea, ei au provocat iresponsabilitatea fiscala prin competitia oferirii darurilor pretioase monarhului. Demonstrand decadenta acestui grup, un istoric relateaza:
“Unitatile de stanga si de dreapta au concurat in prezentarea darurilor pretioase. Unitatea de dreapta a avut mai tarziu multi tineri aristocrati in ea. Invocand prerogativa regala prin intermediul eunucilor, ei au cautat obiecte pretioase, precum si caligrafice sau picturi provenind din exploatatiile publice si private. Ei au facut, de asemenea, bride din satin in care au pus diferite jucarii. Actionand ca strainii care ofera tribut, acestia au prezentat doua umbrele de soare, albastra si rosie, si doi cai.

Unitatea de stanga, compusa in intregime din intelectuali confucianisti, nu a fost familiarizata cu astfel de jocuri si a prezentat, prin urmare, elemente care nu valorau o sutime din cele oferite de dreapta. Rusinati de imposibilitatea de a-i egala, ei au imprumutat cinci cai fini pe care i-au prezentat regelui. Regele a primit toate aceste daruri si a acordat unitatii de stanga 10 kun de argint alb, precum si fire de matase Khitan in valoare de 65 kun. Mai tarziu, unitatea de stanga, in imposibilitatea de a rambursa datoria, a fost presata zi de zi. Contemporanii au ras de ei.”
Cenzoratul a atacat multe dintre aceste actiuni si au cerut demiterea anumitor insotitori de la palat.

Uijong Omul

Uijong, in centrul multor controverse, apare ca un personaj complex. Mostenind tronul la doar nouasprezece ani, caracterul lui a fost mai mult estet decat politician. El s-a bucurat de poezie si a scris frecvent despre minunile naturii. S-a inconjurat cu gradini si iazuri artificiale. Daca auzea de o regiune pitoreasca, Uijong o vizita sau incerca sa o infrumuseteze in continuare prin plantarea de arbori rari. Pe un astfel de exemplu, el a construit un pavilion de lunca, dar, gasind apa prea superficiala pentru ambarcatiuni, a construit un dig pentru a forma un lac. Altadata, o lumina puternic-indreptata a fost observata miscandu-se prin padurea din spatele palatului regal pe timp de noapte. Locuitorii invecinati s-au alarmat, pana cand au descoperit ca lumina a fost cauzata de Uijong, care se plimba prin padure dupa lasarea intunericului. Imparatul a calatorit de nenumarate ori prin muntii impaduriti din Goryeo.

Image and video hosting by TinyPic
Imparatul Uijong, interpretat in drama istorica “Age of Warriors” de actorul Kim Gyu Chul.

Budismul a devenit ghidul sau spiritual. Multe din calatoriile sale intreprinse in mediul rural au fost pelerinaje la temple, unde s-a rugat, a meditat si a participat la ceremonii religioase. Acasa, la palat, Uijong si-a gasit alinarea in studierea sutrelor si participarea la ritualurile budiste. Aparent, pentru a-si demonstra credinta, el a reparat si a construit intr-un mod activ temple, gazduind sarbatori pentru mai mult de treizeci de mii de calugari. Odata, in drumul sau spre templul Hungwang, Uijong a vazut o femeie batrana, careia i-a daruit apoi panza si vin. Intr-o alta excursie la sala Pohyon, el a dat o panza de bumbac unui cersetor si i-a intampinat apoi pe ceilalti calatori cu orez si supa suficiente pentru doua zile.
Cu toate acestea, Uijong nu a neglijat practicile confucianiste. Inca din tinerete, el a fost instruit cu privire la clasicii confucianisti si era de asteptat sa se bazeze pe aceasta doctrina drept ghid. In hotararile guvernamentale, acesta si-a indemnat oficialii si slujitorii sa tina seama de idealurile confucianiste, incercand sa se supuna principiilor ei. Si-a aratat anxietatea personala asupra impozitelor mari, inchisorilor pline si oficialilor neplatiti. Uijong a cazut in agonie atunci cand asupra statului s-au abatut dezastre naturale si a scos in evidenta preocuparea reala pentru supusii sai care traiau in saracie. Prin astfel de acte, Uijong a efectuat gesturi simbolice care au demonstrat capacitatea sa inerenta de monarh confucianist.

Image and video hosting by TinyPic

Pentru a-si asigura autoritatea, Uijong a folosit o serie de alte tehnici. El a patronat garzile regale, acordand o atentie deosebita armatei Kyollyong. Pentru a exprima un sentiment de renastere regala, regele a construit chiar si un templu in Capitala de Vest (Sogyong), pe care l-a numit Chunghung (Renasterea). In plus, prin publicarea “Sangjong kogum yemun” (“Aranjamentul detaliat al ritualurilor antice si curente”), el a incercat sa stabileasca un sentiment mai puternic de corectitudine si proprietate si, prin urmare, autoritate regala asupra oficialitatilor. Domnia lui Uijong a cunoscut, de asemenea, publicarea “P’yonnyon t’ongnok” (“Inregistrari istorice aranjate pe ani”), scris de Kim Kwanui, care a proclamat originile divine ale familiei regale si, prin urmare, legitimitatea consolidata monarhului.

Nemultumirile Soldatilor

In timp ce domnia sa a progresat, Uijong a evitat din ce in ce mai mult deciziile politice, preferand sa se rasfete cu calatorii si preocupari estetice. Aristocratii, eunucii si insotitorii de la palat, ignorand nemultumirile oficialitatilor militare si cerintele elitelor civile nemultumite, s-au alaturat de buna voie regelui in aceste placeri. Diferentele dintre serviciile civile si militare au devenit tot mai acute. Deoarece functionarii publici au calatorit cu Uijong, insotitorii militari au fost obligati sa stea de paza. Oficialii civili, devenind tot mai aroganti, au ridiculizat chiar si ofiterii militari de rang inalt. In conformitate cu inregistrarea istorica, Generalul Chong Chungbu, un barbat impunator si mai tarziu un lider al revoltei de la 1170, a avut barba lui lunga si gri arsa, ca urmare a unei glume facuta de catre un civil dintr-o familie aristocratica de elita.

Image and video hosting by TinyPic
Generalul Chong Chungbu, interpretat in drama istorica “Age of warriors” de actorul Kim Heung Ki.

Eunucii s-au alaturat umilintei. Desi ofiterii militari ar putea potrivi foarte rar statutul familiei lor cu rangurile civililor, ei au fost cu siguranta la nivel social mai ridicat decat eunucii. Cu toate acestea eunucii, incurajati de permisivitatea imparatului, s-au concentrat mai mult pe asasinate sau pe glume indreptate impotriva ofiterilor militari increzatori. In anul 1156, un colonel junior (nangjang), Ch’oe Sukch’ong, maniat de comportamentul grosolan al eunucului Chong Ham si al civilului Yi Wonung, si-a anuntat intentia de a-i ucide. La descoperirea acestui complot, curtea l-a alungat pe Ch’oe. U Hagyu, un alt ofiter militar, si-a aratat nemultumirea atunci cand a povestit: “Tatal meu a avertizat odata, ‘Oficialii militari au vazut nedreptate pentru prea mult timp. Este posibil pentru ei sa nu fie indignati?’ “
Armata Kyollyong, un detasament al garzii regale, a devenit un loc al nemultumirii. Uijong a depins de aceasta unitate – care a aparut pentru prima data in secolul al unsprezecelea pentru a spori puterea regala – pentru a-si sustine prestigiul. Uijong a incurajat barbatii din medii sociale obscure sa se alature acestui grup, sperand ca acestia vor gasi in el un binefacator si ii vor sprijini cauza. Initial, Uijong le-a acordat atentie acestor oameni si a dezvoltat o relatie speciala prin placerea lor reciproca pentru polo. Cu toate acestea, odata ce domnia sa a progresat, el a inceput sa favorize oficialii puternici si, treptat, s-a distantat de armata Kyollyong, lasand in urma resentimente si deziluzii militare.

Inca din 1164, oficialii militari au inceput sa ia in considerare masuri drastice pentru a rectifica plangerile lor. Intr-o excursie la tara organizata in primavara acelui an, regele a apreciat peisajul alaturi de savantii civili, cantand si band. Escortele militare, generalii si soldatii deopotriva, au ars de indignare. Generalul Chong Chungbu, comandantul garzilor regale, si alti ofiteri militari au luat in vedere pentru prima data o lovitura de stat. Desi nu au stabilit planuri concrete, pe masura ce anii au trecut, ei au devenit din ce in ce mai disperati si mai hotarati sa actioneze. Pentru ei, se pare ca regele si colaboratorii sai apropiati, eunucii, insotitorii de la palat si aristocratii civili, au neglijat afacerile statului si si-au dedicat energiile placerii. Soldatii s-au simtit abandonati de catre monarhul lor, care s-a ingrijit de capriciile civile. Nu numai ca preocuparile militare au fost ignorate, dar curtea a pedepsit frecvent ofiteri militari pentru faptele comise de catre civili. Intr-o excursie regala, calul unui functionar civil s-a impiedicat, provocand o sageata fara stapan sa cada langa antrenorul regal. Decat sa accepte responsabilitatea pentru accident, omul a tacut si a permis regelui sa creada ca escorta sa militara a atentat la viata lui. Ofiterii nevinovati au fost exilati. Dupa alt episod asemanator cu acesta, doi ofiteri militari, Yi Uibang si Yi Ko, si-au exprimat indignarea: Acum oficialii civili sunt mandri, beti si bucurosi, dar militarii sunt flamanzi si tulburati. Cat timp mai poate fi tolerat acest lucru?” Chong Chungbu a profitat de ocazie pentru a finaliza planurile pentru o revolta.

Image and video hosting by TinyPic
Generalul Yi Uibang, interpretat de actorul Suh In Suk in drama istorica “Age of Warriors”.

Chong Chungbu, liderul loviturii de stat din anul 1170, a fost un membru al clanului Haeju Chong. Din aceasta familie a facut parte si faimosul general Chong Chongsuk, care nu numai ca a ajutat la suprimarea revoltei Myoch’ong, dar a si avansat in functii civile onorifice. Chong Chungbu, fara indoiala, a reamintit ca, in trecut, oamenii militari, la fel ca si ruda sa Chongsuk, au fost chemati sa slujeasca dinastiei atunci cand liderii aristocratici civili s-au aflat in imposibilitatea de a rezolva o criza, fie ea interna sau internationala. Chong Chungbu a adus la cunostinta conditiile nesolutionate de curtea regala. Cuscrul sau a fost exilat. A fost martor la cresterea puterii eunucilor si a insotitorilor de la palat. A vazut aroganta tot mai mare a functionarilor publici care s-au ingramadit la rege.

Image and video hosting by TinyPic
Generalul Chong Chungbu

Ceilalti doi lideri, Yi Uibang si Yi Ko, la fel ca si Chong Chungbu, au facut parte, de asemenea, din armata Kyollyong si au fost martori zi de zi la abuzurile suferite de militari. Ca si capitani, ei au fost mai mici in rang decat Chong Chungbu. Mediul lor social a fost mai putin definit, dar au fost infuriati de tratamentul rau pe care l-au indurat si si-au exprimat obiectiile. Resentimentele lor l-au facut pe Chong Chungbu sa-si asume conducerea. In primele luni dupa lovitura de stat, acestia au devenit mult mai agresivi in atacurile lor asupra civililor. Ca si Chong Chunbu, Yi Uibang a avut legaturi indirecte cu familiile civile, dupa cum fratele sau a fost legat prin casatorie de cenzorul Mun Kukkyom.

Schisma din cadrul structurii civile a devenit tot mai vizibila zi de zi. Uijong s-a inconjurat cu lingusitori: consilieri de stat, eunuci, insotitori de la palat. Unii au privit armata ca ultima solutie pentru a pune capat acestei situatii. Legaturile subtile dintre Printul Kyong si militari au fost deja sugerate. Daca nu ar fi fost diviziuni in randul functionarilor civili – si daca nu ar fi fost un nucleu de oficiali de rang la fel de dezamagiti de activitatile curtii – sansele pentru succesul unei lovituri de stat militare ar fi fost mult diminuate. Prin vara anului 1170, a inceput conflictul inevitabil. Apoi, in luna a opta, la un semnal al generalului Chong Chungbu, militarii au batut, ucis sau izgonit mai mult de cincizeci de functionari publici, eunuci si insotitori de la palat, fortandu-l pe regele Uijong sa abdice.

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Koryosa relateaza:
“De indata ce regele a intrat pe poarta si oficialii lui de rang inalt au fost pe punctul de a se retrage, Yi Ko si alti soldati i-au ucis pe Im Chongsik si pe Yi Pokki cu propriile lor maini. Han Noe, bazandu-se pe relatia sa apropiata cu eunucii, s-a ascuns in interiorul apartamentului regal, sub patul monarhului. Regele, foarte alarmat, si-a trimis eunucul, pe Wang Kwangch’wi, sa-l opreasca… La scurt timp dupa aceea, transmitatorul Yi Set’ong… si altii, impreuna cu oficiali civili, functionari si eunuci…toata tragedia indeplinita. Cadavrele lor au fost ingramadite sub forma unui munte.”

Portretizarea In Drame

Imparatul Uijong este interpretat in drama istorica produsa de KBS1 in anul 2003 “Age of Warriors” de actorul Kim Gyu Chul.

Surse: Wikipedia; “Generals and scholars: military rule in medieval Korea” , Edward J. Shultz

Despre koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

9 comentarii

There are currently 9 comentarii on Dinastia Goryeo: Imparatul Uijong. Perhaps you would like to add one of your own?

  1. wow… impresionanta prezentare…
    felicitari!

  2. ciudata personalitate mai avea.deci minte avea numai ca era cam ratacit in moravuri nu prea bune.daca vroia putea realiza multe mai ales ca avea si o alianta puternica.

  3. oricum prezentarea e impresionanta.felicitari.

  4. Wa, Bianca, ce prezentare ampla. Bravo & multumim pentru efortul depus. VOT! :)

  5. Dupa aceasta prezentare ,regala,am sa caut filmul si-l voi viziona cu siguranta! Uite domnule cum niste recenzii bine scrise si pline de amanunte te fac sa mai incepi un film!

  6. in unele privinte ii cam “lipseau tiglele de pe casa”? in rest baiat bun :)) …. multumim pentru recenzie ;)

  7. Bianca, felicitari, ai depasit pe tine insasi! Pacat ca pot sa votez numai o singura data, aceasta recenzie merita cel putin zece voturi!

  8. Impresionant Bianca, ai tradus o mare cantitate de informaţie, ştiu că nu a fost uşor, cât timp ţi-a luat?
    Informaţiile sunt preţioase, ce bine e că există :) Un rege care şi-a cam atras oprobiul şi ura celor din jur, dar a avut şi înclinaţii bune.

    Felicitări!

  9. m-am ingrozit sa vad cat de lunga este recenzia, ai votul meu Bianca, faci o treaba excelenta. felicitari, nu toti pot face asta :) :*

Leave a Comment