Instrumente muzicale din Dong Yi

Written by deea_96. Posted in Recenzii utilizatori

Instrumente muzicale din Dong Yi

Published on aprilie 24, 2011 with 8 comentarii

Pentru unii instrumentele muzicale reprezinta doar niste obiecte cu ajutorul carora cel care le utilizeaza poate crea muzica. In realitate, ele au un scop mult mai fermecator: prin intermediul lor oamenii isi transpun sentimentele in muzica, iar aceasta este cea mai potrivita pentru redarea trairilor emotionale. Instrumentele au fost folosite de foarte mult timp la curtile regilor, iar prin intermediul lor, muzicantii reuseau sa anime si sa binedispuna oamenii. Muzica te transporta intr-un vis pe care nu obosesti sa-l traiesti cu insufletirea specifica unui pasionat vesnic indragostit de spectacolul vietii. Unii traiesc prin muzica si pentru muzica, iar indiferent de felul ei, aceasta reuseste sa ne atinga corzile sufletului si sa le faca sa vibreze.
Asa cum ati observat si in serialul Dong Yi, muzica este apreciata, iar instrumentele muzicale sunt foarte folosite, asa ca am sa va prezint cateva dintre ele.
Haegeum este un instrument tradiţional cu corzi, care seamănă cu o vioară două corzi. Ea are un gât ca o vergea, o cutie sonora goală de lemn şi două corzi de mătase. Este ţinută vertical pe genunchii interpretului şi se canta cu un arcus. La instrument se canta în spectacole de muzică la curte şi in muzica populara. Haegeum este unul dintre cele mai indispensabile instrumente în aproape orice ansamblu. Este inrudit cu instrumente similare chineze din familia huqin de instrumente, cum ar fi Erhu. Dintre acestea, este cel mai strâns inrudit cu vechiul xiqin, precum şi cu erxian utilizate în nanguan şi muzica cantoneză. Choi Dong Joo era un muzician care canta la haegeum, iar sora lui, Dong Yi stie sa cante si ea la fel.
Photobucket

Daegeum este un flaut mare coreean transversal de bambus, datand din secolul al saptelea al dinastiei Shilla. Este unul dintre Samjuk (trei flaute transversale de bambus), care constă din daegeum (unul mare), joongeum (unul mediu), şi sogeum (unul mic). Dintre cele trei, în prezent nu se mai canta la joongeum . Daegeum are o gaura in care se sufla, şase găuri unde se apasa cu degetele si o gaura in plus acoperita cu o membrana subtire numita “Cheong” (situata între gaura de suflare şi găurile pentru degete). Cheong este o membrană alba de rezonanţă taiata din captuseala unei trestii. Există, de asemenea, unul sau două mai multe găuri suplimentare, numite “chilseong-gong”, care se află în partea din urmă a instrumentului. Chilseong-gong-ul este folosit doar pentru a regla inaltimea sunetului. Există două tipuri diferite de daegeum: daegeum Jeong-AK (pentru muzică clasică / de curte) şi daegeum Sanjo (pentru muzică populara).
Photobucket
Ajaeng este o titera mare coreeana arcuita având şapte corzi. Corpul său este de aproximativ 160 cm lungime şi 25 cm lăţime şi este realizat din lemn de paulownia. Corzile de ajaeng, făcute din mătase răsucita, sunt asezate pe poduri separate mobile. Arcul cu care se canta, uneori de 65 cm lungime, este fasonat dintr-o ramură cojita de forsythia care a fost întărita cu răşină de pin. Instrumentul, care este plasat într-o poziţie transversală pe podea, este susţinut pe pe capatul arcuit de către un stand. Cantaretul stă pe podea în spatele lui şi se misca.
Photobucket

Pyeongyeong sunt clopotei din piatra. S-a creat un incident din cauza acestor clopotei in episoadele 5-7. Pyeongyeong este construit din două siruri, cu opt pietre în formă de L în fiecare sir. A fost importat din China, ca un instrument de curte.
Photobucket
Teukgyeong este un clopotel dintr-o singură piatră. Teukgyeong este o singură piatră în formă de L şi este utilizat exclusiv în muzica ceremoniala de la curte. şi multe altele.
Photobucket
Astfel, indiferent de instrumentul muzical folosit, putem constata ca el reuseste prin intermediul sunetului produs sa fie apreciat de toata lumea de la curtea regelui, iar muzica este prezenta la toate ceremoniile si ritualurile, fiind de asemenea si un mod de a multumi unei persoane dedicandu-i o melodie, sau de a transmite un mesaj de multumire catre Cer. Chiar daca uneori muzicantii sunt desconsiderati si muzica nu este apreciata la adevarata ei valoare, ea este cea care da viata palatului, iar fara ea ar trai cu totii o viata nostalgica si rece asemeni unei lumi fara fiinte vii.