Scurtmetrajele coreene au triumfat la Berlin

Written by koreafilm. Posted in Actori, Film, Recenzii Koreafilm, Stiri, Stiri / noutati

Tagged: , , , , , , , , , ,

9512210

Published on februarie 20, 2011 with 9 comentarii

Filmul coreean Night Fishing (Paranmanjang) a primit Ursul de Aur pentru scurtmetraj in cadrul editiei a 61-a a Festivalului International de Film de la Berlin, care se incheie astazi. Acest mediumetraj (33 de minute) este semnat “PARKing CHANce”, pseudonim care ii reuneste pe fratii Park Chan Wook (celebrul regizor al unor filme precum JSA, Oldboy sau Thirst) si Park Chan-kyong. Night Fishing, rodul imaginatiei fascinante generata de stransa colaborare dintre cei doi frati, este si prima productie filmata integral pe iPhone care a fost lansata in cinematografe.

Filmul, cu actorii Oh Kwang-rok si Lee Jung-hyun in rolurile principale, vorbeste despre un barbat care isi transcende viata prezenta si cele trecute, dupa ce, intr-o noapte de pescuit fara spor, prinde in cele din urma o tanara femeie misterioasa, imbracata intr-o alba rochie funerara, care il striga, cu o voce de copil, “Tata!”…

Park Chan-kyong

Juriul sectiunii si-a motivat astfel optiunea: “Nazuim la filme care imbina unitar vise si realitate, care provoaca sentimente adanci, emotii intense, care ne poarta catre nou. Filmul pe care l-am ales nu este altceva decat un mic miracol. Prin originala poveste, cu mai multe straturi, a unui om simplu, care este obligat sa-si confrunte viata si moartea metamorfozandu-se, simtim si noi transformarea, judecata si iertarea profunda”.

Regizoarea Yang Hyo-joo a primit si ea Ursul de Argint (Premiul Juriului) pentru scurtmetraj, al doilea ca importanta din palmaresul sectiunii Berlinale Shorts, cu filmul ei Broken Night (Pu-seo-jin bam). Productia de 25 de minute este filmul cu care regizoarea a absolvit Korea National University of Arts si cu care a castigat Premiul Sonje la Festivalul International de Film de la Pusan de anul trecut. Motivatia deciziei unanime a membrilor juriului a fost: “Pentru ca a creat un antierou prins intr-o intensa dilema de moment si pentru ca a reusit sa captiveze publicul printr-o intriga construita ca o serpentina”. Filmul, cu Jung In-gi, Lee Min-ji si Han Joo-wan,  are ca protagonist un sarlatan. Kyoung-pyo si partenera sa insceneaza accidente de masina si pretind apoi plata asigurarilor. Escrocheria le merge pana intr-o seara cand, dupa un asa-zis accident, este lovit de o motocicleta, iar motociclistul este grav ranit. Kyoung-pyo incearca sa scape, lasandu-l pe cel accidentat, insa lucrurile iau o turnura neasteptata, iar noaptea pare a nu mai avea sfarsit.

Premiile obtinute de cele doua filme scurte incununeaza o participare remarcabila a cinematografiei sud-coreene la Berlinala: zece filme, lungmetraje si scurtmetraje, de fictiune si documentare, au fost prezentatate in diverse sectiuni ale prestigiosului Festivalul.