Pagoda Gyeongcheonsa este Comoara naţională nr. 86 a Coreei de Sud. A fost desemnată astfel de către Guvernul sud-coreean, la 20 decembrie 1962.
O inscripţie care se găseşte pe primul nivel al pagodei arată că a fost construită în 1348, al patrulea an de domnie a regelui Chungmok. Pagoda a fost prima oară amplasată în de acum pierdutul Templu Gyeongcheonsa, care se găsea la baza Muntelui Buso din Gwangdeok-myeon, Gaepung-gun, Provincia Gyeonggi-do.
În timpul ocupaţiei japoneze din Coreea, pagoda a fost dusă în Japonia. În 1960, pagoda a fost returnată Coreei şi amplasată în curtea din interiorul Palatului Gyeongbokgung. În prezent, pagoda se găseşte în holul principal al Muzeului Naţional al Coreei.
Pagoda Gyeongcheonsa are 13 metri înălţime şi are zece niveluri. Cu toate acestea, din cauza fundaţiei pe trei niveluri, este o greşeală comună să se creadă că pagoda are 13 etaje. Spre deosebire de cele mai multe pagode din era Goryeo, această pagodă este facută din marmură. Materialul preferat de sculptorii coreeni era, în general, granitul. Mai târziu, Pagoda Wongaksa (ridicată în perioada Joseon) este foarte asemănătoare din punct de vedere stilistic şi se crede că a fost puternic influenţată de Gyeongcheonsa.
Pagoda Gyeongcheonsa este aşezată pe o fundaţie de trei niveluri ale cărei colţuri sunt în patru direcţii ca o cruce. Primele trei niveluri ale pagodei au aceeaşi formă ca şi fundaţia. Fiecare panou de pe această fundaţie etajată este sculptat cu Buddha, Bodhisattva, flori şi arabescuri.
Etajele rămase sunt pătrate ca formă şi prezintă detalii complicate, care încearcă să creeze iluzia că pagoda de marmură este construită din lemn. Fiecare nivel are balustrade, un acoperiş triunghiular, streşini şi sculpturi făcute să sugereze că fiecare acoperiş este făcut din ţiglă.
Pagoda Gyeongcheonsa este valoroasă datorită faptului că păstrează stilul arhitectural al pagodelor din lemn din era Goryeo, care au fost în cea mai mare parte pierdute. Potrivit Administraţiei Patrimoniului Cultural sud-coreean, pagoda este una dintre cele mai bune exemple de lucrări din piatră coreene şi este de o mare valoare artistică.
23/12/2010 la 11:04 am
Foarte frumoasa pagoda,imi place mult arhitectura coreenilor
O recenzie documentata asa cum ne-ai obisnuit Carina!Felicitari!Vot bineinteles!
23/12/2010 la 11:49 am
extraordinara,minunata aceasta bijuterie a arhitecturii coreene…Carina esti o talentata la recenzii,nu stiu cand mai ai timp,dar te felicitam
si apreciem daruirea ta.Un vot din inima!
23/12/2010 la 12:03 pm
si eu multumesc din suflet pt aprecieri. asa ma faceti sa scriu cu si mai multe placere :)
23/12/2010 la 12:13 pm
Vai ce frumusete. Draga Carina eu personal iti multumesc din suflet pentru aceste recenzii minunate, in care am ocazia sa vad locuri si frumuseti pe care in realitate nu am cum. Eu iti doresc din suflet sa ajungi sa le vezi in realitate.
23/12/2010 la 12:33 pm
sa dea Domnul sa reusim sa mergem cat mai multi ca sa vedem aceste minunatii :)
23/12/2010 la 12:38 pm
Superba ,si mareata,plina de noblete adevarata.Vot! tre sa plec la job,nu mai pot sta!
23/12/2010 la 12:42 pm
ce mi-aş dori să putem merge într-o excursie acolo!!…eehh, vise!
23/12/2010 la 12:44 pm
nu stii niciodata cand visele se pot implini, crib :)
23/12/2010 la 12:47 pm
da carina şi mai este o vorbă: “ai grijă ce-ţi doreşti pentru că s-ar putea îndeplini”…hihihi!
23/12/2010 la 12:59 pm
mai ales daca e de bine, crib, atunci e super :))
23/12/2010 la 2:24 pm
FRUMOASA RECENZIE!
VOT CARINA!
FELICITARI!
23/12/2010 la 2:43 pm
Vot!Arhitectura coreeana este extraordinara!Felicitari!
23/12/2010 la 8:07 pm
Foarte frumoasa pagoda,este o macheta,nu?
Am si eu o pagoda in recenzia despre templul Bulyeongsa.
Vot
23/12/2010 la 8:08 pm
e pagoda originala :)
23/12/2010 la 9:53 pm
Cat de bine arata, cata finete, cata migala. Superba. VOOOOOOT. :)
23/12/2010 la 9:54 pm
Serios?Cat de bine arata :)
24/12/2010 la 1:29 am
frumoasa pagoda e ca o bijuterie in filigram
vot
24/12/2010 la 8:14 am
Impresionant vot
24/12/2010 la 4:11 pm
Foarte bine redactata recenzia si impresionanta realizarea mesterilor sculptori in 1368 !!! Probabil facusera deja multe pentru a ajunge la o asemenea perfectiune . Ce era in Europa si in Romania la acea vreme -Cruciade -si catedrale gotice. Desigur smecherii de japonezi au ” transferat ” la ei aceasta minunatie ,necrezut de greu detransportat fara a o distruge . Credeau probabil ca vor stapini acest popor eroic la nesfarsit . bine c aau returnat mare parte din arhivele scrise si alte valori inestimabile .
Multumim VOT