Un loser simpatic (Portret Yu Ji-tae 3)

Tagged: , ,

Afis Woman is the Future of Man

Published on noiembrie 21, 2010 with 6 comentarii

In 2004, la un an dupa ce a impresionat publicul cu rolul sau din Oldboy , in care l-a secondat pe Choi Min-sik, Yu Ji-tae  a colaborat cu un regizor apreciat mai mult de festivalurile internationale decat de spectatorii coreeni – Hong Sang-soo (din filmografia caruia am prezentat aici Like You Know It All  si Ha Ha Ha ). Si acesta este un rol in care nu ne-am fi asteptat sa-l vedem pe chipesul actor, pe atunci in varsta de 28 de ani.

In Yeojaneun namja-ui miraeda / Woman is the Future of Man , Yu Ji-tae este Lee Mun-ho, un profesor universitar de Arta, casatorit si tata a unui copil. Soseste in vizita Kim Hun-joon (Kim Tae-woo din JSA sau Like You Know It All), fostul sau coleg de facultate, care intre timp a studiat Regie de film in SUA. Normal, cei doi prieteni ies in oras, incep sa manance si, mai ales, sa bea… Filmul ne prezinta un interval de aproximativ 30 de ore din viata lor, intre secventele din planul prezent fiind intercalate cateva flashback-uri necesare, despre relatiile lor din timpul facultatii.

Hun-joon si Mun-ho ajung sa vorbeasca despre Park Sun-hwa (Seong Hyun-ah din Cello, Lover sau Time), cu care iesisera amandoi si cu care primul se purtase foarte urat la plecarea in America. Mun-ho spune ca ea a renuntat la facultate si, dupa cum a aflat de la un prieten, are acum un bar intr-un hotel din Puchon (oras aflat intre Incheon si Seul). Hun-joo decide sa-si viziteze fosta iubita si isi convinge prietenul sa-l insoteasca. In Puchon, ei continua sa manance si, mai ales, sa bea, adaugandu-li-se Sun-hwa si, pentru scurt timp, vecina ei…

Desi unul este profesor universitar si cap de familie, iar celalalt aspira sa faca filme, cei doi vechi prieteni ne apar ca niste loseri care nu stiu decat sa alerge dupa fuste. De pilda, fiecare incearca sa agate o chelnerita frumoasa, atunci cand celalalt lipseste de la masa: Hun-joon pretinde ca este in cautarea unor actori neprofesionisti pentru filmul sau, iar Mun-ho – ca are nevoie de un model nud. Amandoi sunt refuzati.

Lumea acestor (pseudo)intelectuali care parca n-ar dori altceva decat sa chefuiasca si sa faca sex (cu orice femeie le-ar iesi in cale) ne este cunoscuta si din celelalte filme ale regizorului-scenarist Hong Sang-soo, care este inrudit, tematic si stilistic, cu cineastii independenti new-yorkezi. Woman is the Future of Man este un film pentru fanii sai, dar si unul care i-ar putea aduce noi fani.

Yu Ji-tae, care pare sa se fi ingrasat pentru acest film, nu mai e deloc genul cuceritor, care face sa suspine spectatoarele. Daca in planul trecut el este stangace si oarecum inocent (de exemplu, dupa ce s-a culcat cu o colega, recunoaste ca nu stia ca femeile isi epileaza picioarele), in prezentul filmului el este ceva mai versat (dar nu neaparat si mai destept) si are chiar mai putine scrupule: desi familia il asteapta acasa, merge la un motel cu una dintre studentele sale. Oricum, personajul sau este simpatic, mai degraba decat detestabil, si foarte autentic, ceea ce dovedeste din nou maiestria actorului.

Printre fanii filmului se numara si renumitul regizor american Martin Scorsese: