koreafilm

Jocul coreenilor

Written by koreafilm. Posted in Istorie si cultura

Tagged: ,

pc bang03

Published on august 21, 2010 with 11 comentarii

de Iuliana Dimancea

În ce privește lumea contemporană  și distracția numărul unu în Corea,în rândul tinerilor, indiscutabil putem vorbi despre StarCraft. Obsesia jocurilor pe calculator și în mod special întreaga industrie și euforie creată în jurul jocului StarCraft este cunoscută în întreaga lume. Coreenii tind să ducă aproape de perfecțiune un hobby prin practicarea lui poate uneori în mod exagerat. Companiile creatoare de jocuri pe calculator s-au îmbogățit substanțial în ultimii zeci de ani iar micii întreprinzători de locuri special amenajate pentru iubitorii de jocuri pe calculator și-au asigurat venitul pentru restul vieții.


În presa locală dependența de jocuri pe calculator este un subiect destul de dezbătut. Aproape 90% din 15.0 milioane de cămine se bucură de acces la internet  broadband și aproape toți adulții și adolescenții poartă telefoane mobile cu posibilitatea de navigare pe internet și acces la serviciile multimedia. Această piață este foarte prolifică pentru designerii de jocuri din toată lumea, nu numai pentru că își vînd titlurile dar și pentru că câștigă ponturi despre ce fel de atmosferă a jocului este mai potrivită pentru jucătorii pasionați.  Ministerul Culturii al Sportului și Turismului a direcționat operatorii a trei dintre cele mai populare jocuri să blocheze tinerii sub 18 ani de a mai juca jocuri pe calculator între miezul nopții și 8 dimineața începând cu luna septembrie. O altă regulă va încetini semnificativ conectarea la internet a jucătorilor tineri dacă aceștia ajung să joace prea multe ore în timpul nopții și alte reguli de acest gen sau poate chiar mai stricte așteaptă să fie aprobate.


În 2003 a fost înregistrat un caz de omor când unui tânăr de 22 de ani mama i-a interzis sa mai joace StarCraft. 2005 a fost un an ghinionist pentru Coreea, când 10 oameni au murit din diferite cauze, toate legate de dependența de jocuri pe calculator. O tânără de 28 de ani a intrat în stop cardiac după ce s-a jucat timp de 50 de ore continuu și un nou născut a decedat după ce părinții și-au îngrijit copilul virtual cu atâta grijă și concentrare încât au uitat de cel real de acasă.

Cu siguranță subiectele pot fi dezbătute și cautate cauze în alte locuri, însă nu s-a putut ignora posibilitatea ca aceste jocuri pe calculator să dea dependență. Asociația Americană de psihologie nu recunoaște existența acestei dependențe însă alți psihologi estimează că 10% din copii arată semene de dependență de jocuri video, o rată considerată destul de ridicată, pe lângă cazul Chinei. Simptomele se prezintă prin stari crescute de nervozitate  sau atitudine retrasă atunci când jocul video este interzis. Cazurile severe sunt prezentate prin situații în care dependenții nu doresc să mănânce sau să doarmă până nu-și reiau activitatea. În 2002, înainte ca această problemă să ia proporții globale, guvernul a deschis unul dintre primele centre de reabilitare pentru dependenții de internet plasată undeva în mediu rural. De atunci, sute de spitale private și clinici din țară au deschis secții specializate pentru a atrata această dereglare iar în 2006, guvernul a deschis chiar și un hotline pentru dependenții de jocuri pe calculator.


Programele la care iau parte reprezintă două săptămâni de activități în aer liber, artă și meșteșuguri. De asemenea se poartă discuții cu consilieri despre ce probleme le-au adus pacienților jocurile pe calculator la nivel social și al sănătății. China a deschis 8 centre de reabilitare până acum, America a început să recunoască problema iar în 2006 primul centru din Europa s-a inaugurat în Amsterdam.

Evident există dispute între reprezentanții industriei de jocuri pe calculator și guvern, există concepția că dacă tinerii vor dori să piardă nopțile vor găsi o metodă să o facă în lipsa unui  joc pe calculator. Criticii susțin că prin impunerea unui semnal de alarmă asupra jocurilor pe calculator guvernul Coreei de Sud atacă un simptom și nu merge la rădăcina problemei. Ei scot în evidență faptul că cetățenii Coreei de Sud muncesc cel mai mult dintre cele 30 de țări care fac parte din Organizația Pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, organizație care cuprinde țările cele mai bogatedin lume. De asemenea părinții adesea își presează copii să studieze în școlile cu pregătire specială (cram schools) până seara târziu, un alt factor care crează stres și a contribuit la problema dependenței de jocuri pe calculator.


Lim Yo-Hwan cu pseudonimul SlayerS_BoxeR (de obicei scurtat cu Boxer) este unul dintre cei mai plini de succes jucători de StarCraft.  Numit The Emperor (Imparatul) de către fani, este cel mai cunoscut jucător de StarCraft cu un club care deține peste un milion de fani și o compilație dvd, cu cele mai bune jocuri ale sale. În 2004 a fost declarat cel mai mare jucător al tuturor timpurilor de către ESReality, un site popular de sporturi electronice din Occident.

Un joc video care să dezvolte o întreagă industrie în jurul lui nu s-a mai întâlnit până acum, înainte de StarCraft. Oamenii vorbesc despre joc pentru că este la televizor iar televiziunile continuă să îl promoveze pentru că oamenii vorbesc despre el. Acesta este motivul popularității în creștere a acestuia. Există două canale tv dedicate difuzării de meciuri dintre jucătorii profesioniști, care cel mai adesea joacă StarCraft, iar într-un studio special construit care atrage 100.000 de oameni se desfășoară meciuri live. Pro gaming în Coreea este la fel de popular ca pokerul în America.


Un canal tv și o ligă pentru profesioniști erau deja dedicate unui joc în Corea. Go este numele lui și este cunoscut și sub numele de baduk printre coreeni. Mai mult de 20% dintre adulții coreeni știu să joace go, un joc cu o complexitate destul de mare.  În  Coreea, jucătorii profesioniști de go sunt superstaruri  (mult mai mari decât jucătorii profesioniști de jocuri pe calculator) joacă împotriva jucătorilor de top din Japonia și China, câștigă foarte mulți bani și se bucură de multă expunere în media.


Chiar dacă StarCraft a fost lansat în 1998, popularitatea lui este încă foarte mare, în condițiile în care de obicei un joc pe calculator are o viață de un an maximum. Până în 2008, 9,5 milioane de jocuri StarCraft erau vândute în lumea întreagă iar Corea număra 4,5 milioane din ele. Dar nu cantitatea aceasta a creat popularitatea StarCraftului ci crearea primei ligi de joc profesionale din lume în 1998 numită Coreea Pro Gaming League (KPLG).


Toată această nebunie își are originile în locuri denumite PC Bang care este un termen coreean pentru café internet (bang însemnând cameră). Aceste asunt încăperi mari care dețin de la 50 la 200 de calculatoare performante, design interior futuristic și un snack bar în colț iar jucătorii au voie să mănânce și să bea în timp ce joacă.

PC bangurile reprezentau la început o posibilă afacere prosperă pentru coreenii aflați la a treia vârstă care nu beneficiau pana de curând de sistemul de pensii și trebuiau să-și câștige existența într-un anume mod. PC Bang-urile au luat amploare foarte repede, odată răspândite și întâlnite la tot pasul, au început să se infiltreze în viața coreenilor și în obiceiurile lor de a petrece timpul. Foarte mulți oameni mergeau în aceste locuri pentru a omorâ timpul, foarte mulți au început să vorbească despre aceste locuri, companiile de televiziune au văzut potențialul în promovarea lor și astfel s-a ajuns la popularitatea din ziua de azi.


Amploarea pe care PC Bangurile le-au dobândit a contribuit la creșterea popularității jocurilor pe calculator și în mod special a StarCraftului  care deține anumite calități menite să îl debaraseze de restul jocurilor. StarCraft nu este din întâmplare un joc cunoscut și ultrajucat. Este unul dintre cele mai bune jocuri de strategie în timp real care a dus la crearea unei ligi de profesioniști, a două canale tv, a unor campionate naționale și unei mici afaceri în trend prin PC Banguri. A creat poate dependența care acum trebuie acceptată și tratată dar povestea continuă. StraCraft II a fost de curând lansat și se poate găsi și în România prin rețeaua magazinelor Diverta.

Despre koreafilm

koreafilm

Browse Archived Articles by koreafilm

11 comentarii

There are currently 11 comentarii on Jocul coreenilor. Perhaps you would like to add one of your own?

  1. Pana la intalnirea cu voi ,eram la stadiul de jocuri si concursuri.Deja am invatat o gramada de lucruri noi,datorita celor mici care ne ajuta pe noi astia mai slab pregatiti.Dar daca nu erau jocurile nu puneam mana sa invat nimic despre ce este si ce poate face un PC.

  2. Interesanta recenzie ,din mai mute unghiuri.

  3. fainut .cand am vazut prima imagine mi i-am inchipuit pe toti cei de pe acest blog in fata calculatoarelor intr-o sala imensa XD

  4. Kamsahamida!!!!!

  5. este un lucru destul de grav
    aceste jocuri ii afecteaza pe tineri,parerea mea

  6. Deja familia i-mi spune ca m-am ticnit si stau toata ziua la “chineji”.

  7. Dar pentru mine e un lucru bun am invatat o gramada de lucruri noi datorate “chinejilor”

  8. livia,ce amuzant si bunica mea se uita si le spune “chineji” :)

  9. nu prea le am cu jocurile pe clculator!

  10. Pana anul trecut si eu am fost o jucatoare ferventa de Mahjong pe Yahoo, zilnic jucam macar un joc, dar de fapt era un pretext de a conversa cu persoane din intreaga lume, am cunoscut o multime de oameni de pe toate continentele, cu care apoi vorbeam si pe messenger uneori destul de mult. A fost o perioada interesanta cand am “cunoscut cu alti ochi” lumea si evident mi-am imbunatatit cunostintele de limba engleza cu ajutorul prietenilor americani si australieni si chiar asiatici (engleza impecabila a amicului meu Halim din Malayesia m-a impresionat din primul moment), dar jocurile totusi dau dependenta, iar socializarea virtuala este lipsita de emotia discutiilor fata-n fata. Cu toate acestea, lumea nu mai pare atat de mare cand reusesti sa invingi spatiul si sa vorbesti inainte de culcare cu cineva care abia s-a trezit la mii de km distanta. Cu toate pericolele, internetul poate fi si un lucru bun, de exemplu ne-a adus pe toti impreuna cei care suntem pasionati de acelasi lucru – lumea coreeana. Cu toate acestea jocurile pe calculator desi stimuleaza mintea tinerilor, imbunatatesc unele abilitati, memoria, uneori judecata au acea latura neagra de dependenta, sunt ca un drog asa ca parinti fiti atenti ce fac copiii vostri!

  11. si mie imi place un joc de strategie command and conquer.inafara de filmele coreene mai am pasiuni ca fotbalul jocurile pe calculatorsi multe altele

Lasă un răspuns către oltea