Mihai Fulger [KF]

Jurnal de festival: Cannes (IV)

Written by Mihai Fulger [KF]. Posted in Recenzii Koreafilm

Tagged: , , ,

Ha Ha Ha 1

Published on mai 31, 2010 with 2 comentarii

de Mihai Fulger

Sambata trecuta, cu o zi inainte ca Poetry de Lee Chang-dong, film despre care am scris deja aici http://koreafilm.ro/blog/2010/05/jurnal-de-festival-cannes-iii, sa obtina premiul pentru cel mai bun scenariu al competitiei principale de la Cannes, Ha Ha Ha de Hong Sang-soo a castigat marele premiu al sectiunii „Un Certain Regard” a Festivalului.
Cineastul sud-coreean, nascut in 1960 la Seul, se afla deja la al zecelea lungmetraj, deci este un autor cu un stil deja format, imediat recognoscibil pentru fanii sai, deloc putini. Hong Sang-soo este si un obisnuit al Festivalului de la Cannes, unde, in ultimii 12 ani, a mai fost selectionat de doua ori in competitie si tot de doua ori in sectiunea „Un Certain Regard”. Anul acesta, i-a venit randul sa plece acasa si cu un premiu…


Noul sau film, Ha Ha Ha, ar putea fi plasat undeva intre universul cineastului francez Eric Rohmer si cel al americanului Woody Allen. Spre deosebire de alti regizori sud-coreeni, Hong Sang-soo este mai putin interesat de frumusetea imaginii (nu e exclus ca zoom-urile folosite sa-i scoata din film pe unii spectatori) si mai mult de scenariu si dialoguri (semnate tot de el), prin care prezinta cu umor empatic, desi deseori ironic, relatiile unor tineri din societatea contemporana. Nu este prima sa pelicula cu doua povesti paralele si similare, avand doi protagonisti diferiti, autorul fiind atras de jocurile cu planuri narative.


Regizorul aspirant Jo Moon-kyung (interpretat de Kim Sang-kyung din Memories of Murder) se intalneste cu prietenul sau mai tanar, criticul de film Bang Joong-sik (Yu Jun-sang din Tell Me Something) la un pahar – ba chiar mai multe – de makgeolli (alcool din orez) si ajung sa isi povesteasca unul altuia aventurile amoroase din oraselul costier Tong-yeong. Povestesc si tot povestesc, fara a realiza, in starea in care sunt (betiile sunt recurente in filmografia lui Hong Sang-soo), ca au fost in aceleasi locuri, cu aceiasi oameni, fara a da unul peste celalalt. Flashback-urile narate, prezentate intentionat nespectaculos din punct de vedere vizual, contin tot soiul de complicatii comice, care fac deliciul spectatorilor. Mai apar pe parcurs o ghida, o stewardesa si un poet – personaje care trec fara probleme dintr-o poveste intr-alta.


Titlul are mai multe conotatii: pe de o parte, trimite la caracterul chinezesc „ha”, cu sensul de „vara” (anotimpul in care cei doi prieteni au vizitat Tong-yeong), dar, pe de alta parte, este asociat si cu rasetele lor sanatoase. Ha Ha Ha este remarcabil si prin descrierile amanuntite ale vietii cotidiene pe care o duc personajele. Iar profesiile pe care autorul le-a ales pentru cei doi eroi-povestitori din film nu sunt, cred, intamplatoare: autoironia este arma unul cineast inteligent si cu simtul masurii.

Secventa film:

Despre Mihai Fulger [KF]

Mihai Fulger [KF]

Mihai Fulger este jurnalist şi critic de film din 2002. A semnat sute de cronici, articole de opinie, studii, eseuri şi interviuri pe teme cinematografice în diverse publicaţii. În 2007, a colaborat la numărul despre cinematografia românească al revistei online KinoKultura.com şi la „Romanian Online Film Week” de pe European-films.net. Articolele sale despre Noul Cinema Românesc au fost traduse şi publicate în limbile maghiară şi germană.

Browse Archived Articles by Mihai Fulger [KF]

2 comentarii

There are currently 2 comentarii on Jurnal de festival: Cannes (IV). Perhaps you would like to add one of your own?

  1. ha ha ha!!! ce bine ca au luat premii!!

  2. mi-a atras atentia….ha ha ha imi aminteste de solul chinez din serialul 19 din dae jang geum.si el a ras sanatos cand vorbea cu jang-geum

Leave a Comment