7 Days – Din dragoste de mama

Tagged: , , , ,

Afis Seven Days

Published on mai 22, 2010 with 3 comentarii

Al treilea – si ultimul pana acum – film al regizorului sud-coreean Won Shin-yeon  a fost unul dintre marile succese de public ale toamnei 2007, depasind 2,1 milioane de bilete vandute. Se-beun De-i-jeu / Seven Days este un thriller-proces tributar locurilor comune ale genului, insa reuseste sa ii captiveze pe spectatori, mai ales prin ritmul sau alert.

Neinvinsa avocata a apararii Yu Ji-yeon (interpretata de actrita Kim Yun-jin; din Shiri, dar si din popularul serial american Lost) afla pe propria piele ce inseamna sa-ti pierzi copilul. Fiica ii este rapita, dar rapitorul nu ii solicita o rascumparare, ci sa dovedeasca in fata justitiei nevinovatia unui barbat cu cazier de violator, acuzat de a fi ucis cu bestialitate o artista frumoasa si talentata, insa dependenta de droguri. Yu Ji-yeon, sprijinita de un prieten politist neconventional (Park Hee-soon), are la dispozitie sapte zile pentru a-si gasi fiica sau pentru a castiga procesul in care a fost obligata sa se implice.

Pe parcursul celor peste doua ore de film, veti avea foarte multe dezvaluiri / surprize, insirate dupa infailibila reteta hollywoodiana. Insa personajele nu sunt foarte bine dezvoltate, exceptandu-l pe cel al protagonistei. Kim Yun-jin face si un rol excelent, pentru care a fost nominalizata si premiata in cadrul industriei de film coreene. Un atu al filmului, din punct de vedere dramaturgic si emotional, este relatia dintre personajul central si cealalta mama care si-a pierdut fiica, dar fara sansa de a o revedea vreodata – rol care ii vine ca o manusa actritei Kim Mi-suk (Marathon).

Seven Days nu este un thriller de talia lui Memories of Murder, despre care am scris aici la superlativ. Won Shin-yeon nu mizeaza pe subtilitatile regizorale, la fel ca Bong Joon-ho, ci pe montajul rapid, asa-zis MTV-istic. Iar povestea prezentata capata pe alocuri stridente patetice, accentuate si de muzica. Totusi, filmul este impresionant din punct de vedere tehnic, mergand pana la puternica impresie de autenticitate pe care o lasa machiajul pe corpul plin de rani al victimei. In concluzie; un thriller precis in executie; care, desi nu prea da semne de originalitate, da marturie, gratie unei actrite bine gasite, despre ce poate face dragostea unei mame.

Trailer 7 Days: